Vesti

Borko

57 minutes ago, greenenvy said:

Jeste da je Alonso masinerija, ali 2026. ce imati 45 godina. Kakav god da je car, mislim da za toliko vremena nece moci da isporuci ono sto sad radi. 

To stoji, ali ce jos uvek biti mladji od najstarijeg svetskog sampiona. Mozda mu je taj rekord sledeca meta, s obzirom da je cini se odustao od osvajanja "triple krune"? 😉 😛

On 5/23/2023 at 5:40 PM, alberto.ascari said:

On 5/23/2023 at 8:21 PM, Radoye said:

Ne verujem da ce se desiti (Hamilton u Ferari) ali ako se desi to bi verovatno znacilo Noris u Mercedes a Palu iz IndyCar u Meklaren...

https://www.racefans.net/2023/05/25/hamilton-dismisses-ferrari-rumours-and-says-new-mercedes-deal-is-almost-done/

Lewis Hamilton says he is poised to renew his contract with Mercedes and dismissed reports he could join Ferrari as “speculation.”

https://www.racefans.net/2023/05/25/ferrari-did-not-made-a-contract-offer-to-hamilton-says-team-boss-vasseur/

Ferrari team principal Frederic Vasseur firmly rejected reports the team had made an offer to Lewis Hamilton.

• 2 weeks later...

https://www.racefans.net/2023/06/02/f1-to-trial-ata-and-qualifying-rule-change-at-hungaroring-after-imola-cancellation/

Formula 1 will test its Alternative Tyre Allocation, which includes alterations to the qualifying rules, at the Hungarian Grand Prix.

The ATA, which was originally called the Revised Qualifying Format, was due for introduction at the Emilia-Romagna Grand Prix. However that raced was cancelled due to flooding at the Imola circuit.

Under the ATA, drivers will receive 11 sets of tyres instead of the usual 13. The format also specifies which tyre compounds they must use for each of the three qualifying phases.

In Q1, all 20 drivers must run on hard tyres. Those who reach Q2 are permitted only to complete the session on mediums, with the ten who reach Q3 only allowed to do so on softs.

Ne kontam ideju, OK ustedece se dva seta guma po bolidu po vikendu, ali ovo ce da garantuje da 5 ispalih u Q1 imaju jedan set novih zutih vise u odnosu na ostale. Crvene ionako retko ko vozi tokom trka, eventualno samo u finisu za uzimanje ekstra boda za najbrzi krug. Tako da ako im je cilj da povecaju sanse u trci timovima sa zacelja mislim da dzabe krece...

• 2 weeks later...

https://racer.com/2023/06/14/domenicali-on-f1-expansion-10-teams-are-more-than-enough/

Formula 1 CEO Stefano Domenicali says “10 teams are more than enough” for the sport to be successful and he personally doesn’t want to expand beyond 20 cars on the grid.

20 bolida "vise nego dovoljno", dakle mogli bi i smanjiti broj.

Poslednja F1 trka sa kompletno popunjenim gridom od 26 bolida bila je VN Monaka 1995.

Edited by Radoye
  • Tuzno 1

18 minutes ago, alberto.ascari said:

Čekaj, ja baš negde skoro video da očekuje 24 bolida od 2025. 

FIA je raspisala konkurs za jos dva tima. Sadasnji timovi se bune jer ce to da im "razvodni vrednost". Domenikali i FOM su sada stali na stranu timova.

A macku o rep sto je publika vec skoro 30 godina uskracena za popunjen grid, sto nam umesto kile 'leba uvaljuju veknu od 800 grama i jos traze da je platimo skuplje...

Pa tako su u mogućnosti. Publika hrli na trke i placa sve veće cifre za ulaz, tv prava sve skuplja a nisam video da ih neki emiter bojkotuje.
MotoGP ne može da popuni tribine a takmičenje 100x uzbudljivije od F1 pa su i ulaznice jeftinije.
Tržište (nabijem ga na...).

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Dzo Savard o glasinama o buducnosti VN Spanije:

Liberty continues to push for profits and more VIPs and the latest suggestion about the future of the Spanish Grand Prix is that it will be moved to Madrid as quickly as possible in order to turn it the biggest VIP event in Europe. This is not going to happen in Barcelona because VIPs tend not to be keen on visiting racing circuits surrounded by scrapyards, abattoirs and warehouses. And the traffic jams have not helped… This year the race drew a three-day crowd of 284,000, which is a decent score, but it is clear that the Barcelona circuit cannot handle more, whereas a city race in Madrid might top 400,000. The Madrid project is attractive and plans are far more advanced than people know, with a delegation of interested parties visiting the recent race in Miami. The track design is completed and work will start as soon as a contract is agreed. The circuit is around the IFEMA exhibition centre and would use existing roads and infrastructure. However, there will be two tunnels to go out to, and return from, an area of land that will be developed specifically for the track. This would include a high-banked corner similar to the new Hugenholzbocht at Zandvoort and would also go into an event area which houses the huge MadCool music festival. There is public transportation in place and the development will be adjacent to a vast new forest area that has already been planted. Thus the race has decent environmental credentials as well. Barcelona has a deal until 2026 but they may conclude that there is no point investing further in F1 if they are going to lose the race no matter what they do. 

https://www.racefans.net/2023/06/16/there-will-be-crashes-f1-drivers-oppose-ban-on-tyre-heaters-ahead-of-2024-vote/

Formula 1 drivers have warned the series is not ready to handle a proposed ban on tyre heating blankets next year.

Uh uh, najbolji vozaci na svetu i dva sela vise, vanzemaljci nadljudskih moci ne mogu da voze gume koje nisu na idealnoj temperaturi a oni ljoberi bez trunke talenta po raznim Indikarima nikad nisu ni videli grejace za gume pa bez problema izguraju ta dva kruga koliko je potrebno da se dovoljno zagreju da prorade...

• Like 3

...the 2024 calendar is beginning to come together, although it will be a few more weeks before we get any official confirmation. The big thing that no-one has talked about yet is that the first two races of the year will be held on Saturday nights, rather than on the Sunday afternoons. This makes a lot of sense for the local organisers as in the Islamic world the “weekend” usually means Friday and Saturday, rather than the Western Saturday-Sunday. In the Arab world Sunday is a working day. The change is not due to this, however, but rather because of Ramadan, which is the period of religious devotion that makes it incompatible with Formula 1 racing. Ramadan begins on Sunday March 10 and so the Saudi Arabian Grand Prix has to be on the evening of Saturday March 9, and in order to get everything moved in the limited time available, the Bahrain GP will move forward a day to Saturday March 2. This will follow the pre-season tests at the Bahrain International Circuit over the last weekend of February.

https://joesaward.wordpress.com/2023/06/21/green-notebook-from-the-devils-pond/

Igrarije s budzetom:

https://www.grandprix.com/news/fia-looking-into-top-f1-teams-budget-cap-loopholes.html

La Gazzetta dello Sport claims the FIA is currently taking a close look at whether the top teams' non-F1 activities - including the design of boats, bikes and road cars - have created loopholes in the strict budget cap rules.

"There was a request for clarification for Mercedes, Ferrari, Red Bull and Aston Martin," reported correspondent Louis Perna.

Sa druge strane, sirotinja trazi olaksice da bi sustigla bogatune sa infrastrukturom:

https://www.grandprix.com/news/sauber-williams-want-f1-budget-cap-rule-changes.html

Midfield and lower-level Formula 1 teams are pushing for changes in the budget cap system to enable them to catch up in terms of infrastructure.

Before the Canadian GP, Williams boss James Vowles admitted the once-great team is now 20 years behind the top teams in terms of key infrastructure at the factory.

But he says the budget cap is now allowing Williams to catch up now that it can afford it.

"The numbers we're talking about here is hundreds of millions - not 10 million or 20 million - but hundreds of millions to sort of catch up with the level of investment," said Vowles.

"What we're looking for at the moment is the ability to have sporting equity - the ability to have infrastructure that matches our peers."

Another team very keen on rule changes is Sauber - currently known as Alfa Romeo. But by 2026, the Swiss outfit will have fully transitioned to become Audi's new works F1 team.

"The important difference is no longer the budget that each team has," team representative Alessandro Alunni Bravi told the Spanish newspaper El Mundo Deportivo.

"It's the infrastructure. The top teams have been investing without any limit in the previous 20 years so that their cutting-edge technology and facilities are not comparable to the rest of the teams," he added.

Bravi said it is now "a very important point" whether the FIA will allow the lagging teams to catch up.

"If we really want to get to a point of creating opportunities for everyone to aim for at least podiums, we have to put an end to this structural difference between big and small," he insisted.

If the FIA does allow some special investments for F1's non-top teams, Bravi thinks it will be possible for up to 6 or 7 teams to be fighting at the top.

"Now there are 3 or 4 teams that can fight at the top but I can imagine a much more competitive championship. In 2026 we will have 6 official manufacturers - a situation never seen in F1," the Italian lawyer added.

2 hours ago, alberto.ascari said:

Navodno, FOM i timovi su rekli da ce da blokiraju vetom svaki pokusaj ulaska novog tima osim ako nije u pricu ukljucen novi proizvodjac motora. Po tom pitanju najbolje stoji Andreti ali cak i njihov dil sa GM / Kadilakom bi pao na ispitu jer je to samo preimenovani Reno. Inace milsim da se do sada jedno 6-7 timova prijavilo za dva mesta koliko je FIA raspisala ali nista bez podrske timova i FOM ne moze da prodje...

Jos o novim timovima tj. zasto nece biti prihvaceni:

https://racer.com/2023/06/28/why-andrettis-climb-to-f1-just-got-steeper/

It has been a big week of investments in Formula 1, and while none of them involved Andretti Global, they are likely to have a big impact on Michael Andretti’s hopes of joining the sport.

Ukratko - umesto $200 miliona uplatu za nove timove koja je propisana pravilima aktuelni timovi sada traze $1 milijardu...

Znam da sam dosadan, ali treba ponavljati dok svima ne izadje na usi: poslednja F1 trka na kojoj je vidjen kompletno popunjen grid bila je VN Monaka 1995. I ako neko treba da plati, to su postojeci timovi jer uzimaju 100% novca za 80% proizvoda. Tek kada budemo ponovo imali popunjen grid mozemo da pricamo o taksama koje bi novajlije morale da plate, da pokriju realnu stetu postojecim timovima ako zbog novopridoslih ne uspeju da se kvalifikuju za trku!

• Like 4

3 hours ago, Radoye said:

Jos o novim timovima tj. zasto nece biti prihvaceni:

https://racer.com/2023/06/28/why-andrettis-climb-to-f1-just-got-steeper/

Ukratko - umesto $200 miliona uplatu za nove timove koja je propisana pravilima aktuelni timovi sada traze $1 milijardu...

Znam da sam dosadan, ali treba ponavljati dok svima ne izadje na usi: poslednja F1 trka na kojoj je vidjen kompletno popunjen grid bila je VN Monaka 1995. I ako neko treba da plati, to su postojeci timovi jer uzimaju 100% novca za 80% proizvoda. Tek kada budemo ponovo imali popunjen grid mozemo da pricamo o taksama koje bi novajlije morale da plate, da pokriju realnu stetu postojecim timovima ako zbog novopridoslih ne uspeju da se kvalifikuju za trku!

Mogli bi FOM i FIA da sednu za sto i dogovore da pare ne deli 10 timova kao do sada nego 13. Tada bi imali 26 bolida odnosno pun grid. Ako nije popunjen grid pare za timove se umanjuju procentualno. Što ti kažeš ovi dele pare 100% za delimičan proizvod.

Timovima oduzeti bilo kakvo učešće u donošenju odluka. FIA je krovna organizacija pa kome se ne sviđa može da napusti sport. Ionako Andreti godinama pokušava da uđe, a sada i Hitech i ko zna koliko još bi pokušalo ali ne mogu (nemaju tu milijardicu).

UEFA je pre par godina uspela da uguši pokušaj 12 najbogatijih timova Evrope da naprave eksluzivno takmičenje samo za odabrane. Ovo što je sada F1 postala me podseća na tu nesuđenu Superligu Evrope.

Nazalost dosta toga je posledica odluka donesenih u vreme Mozlija i Eklstona. Mozli je za male pare iznajmio Eklstonu stogodisnja medijska prava na F1 plus pravo da samostalno odlucuje o uslovima pod kojima timovi ucestvuju u takmicenju (oliceno u tzv. Konkordskim ugovorima). FIA se prakticno ogranicila samo na odlucivanja o tehnickim pitanjima a i to samo uz pristanak one druge strane. Znaci sve ono sto je UEFA stopirala sa fudbalskom Superligom, FIA je vec prodala pre dobrih 25 godina i sad smo tu gde smo.

Sadasnji Konkord je ispregovaran jos za Bernijevog vakta sa sve klauzulom o 200 miliona. No otkako je Liberti preuzeo, i uz pomoc Netflix faktora popularnost F1 je dostigla neslucene vrhunce (Berniju se inace zameralo da je zapostavio internet i drustvene mreze, da tu ima jos puno potencijala za zaradu - ali on naprosto nije razumeo kako to funkcionise pa se ogranicio na ono sto mu je poznato, TV) pa su tako i apetiti porasli. Trenutno berzanske procene vrednosti timova u F1 dostizu blizu te sume od milijardu, i po prvi put uz pomoc budzetskog ogranicenja F1 timovi su pretvoreni u profitabilne biznise. I sada izgleda timovi veruju da to moze doveka ovako.

A ukljucivanje novih timova moze samo doneti dodatni rast. Ako se 10 milijardi deli na 10, svi dobiju po milijardu, timovi se plase da ce njihov prihod biti manji ako istu sumu moraju da dele na 12 delove a ne shvataju da ce sa vise timova i takmicenje biti bolje pa ce suma koju budu delili na 12 biti mozda i 14-15 milijradi a ne 10. Tako da je tu u pitanju zesca pohlepa pomesana sa kratkovidoscu.

No, s obzirom da je Berni onomad predlagao da u F1 ne treba vise od 3 tima sa po 6 bolida svaki, dobro je jos i ovako...

• Like 2

Moto GP je krenuo tim putem, trenutno je u šampionatu 22 vozača, ali zbog velikog broja povreda ove sezone jer su trke intenzivnije, a razlike minimalne, još ni na jednoj trci nisu startovali svi, KTM je hteo za narednu sezonu da ubaci još dva motocikla, ali ne što im nije dozvoljeno već stižu izjave iz vrha da je i 22 mnogo i da treba uskoro limitirato grid na 20 motora. 

Svi bi da dele kolač na što manje delova a očito misu svesni ovoga što Radoje piše.

Najavljen kalendar za 2024:

2024 Formula 1 World Championship:

February 21-23 – Pre-season testing – Bahrain
March 2 – Bahrain Grand Prix
March 9 – Saudi Arabia Grand Prix
March 24 – Australian Grand Prix
April 7 – Japanese Grand Prix
April 21 – Chinese Grand Prix
May 5 – Miami Grand Prix
May 19 – Emilia-Romagna Grand Prix
May 26 – Monaco Grand Prix
June 9 – Canadian Grand Prix
June 23 – Spanish Grand Prix
June 30 – Austrian Grand Prix
July 7 – British Grand Prix
July 21 – Hungarian Grand Prix
July 28 – Belgian Grand Prix
August 25 – Dutch Grand Prix
September 1 – Italian Grand Prix
September 15 – Azerbaijan Grand Prix
September 22 – Singapore Grand Prix
October 20 – United States Grand Prix (COTA)
October 27 – Mexico City Grand Prix
November 3 – Sao Paulo Grand Prix
November 23 – Las Vegas Grand Prix
December 1 – Qatar Grand Prix
December 8 – Abu Dhabi Grand Prix

Bahrein, Saudi i Las Vegas se voze subotom...

• Like 3
  • WOW 1