Jump to content

Vox Populi - Vox Dei


MetalHead

Recommended Posts

11 minutes ago, Nicklord said:

U teoriji građansko vaspitanje treba da služi za to što Brogdon kaže... ali to uglavnom bude ili neki razredni čas ili samo čas za gubljenje vremena 😄

 

Mislim da je gradjansko previse povrsno da bi na pravi nacin obradilo ove teme, narocito onako kako je koncipirano. Ali da, definitivno se ni to ne ispostuje vec to bude cas na koji ni ne mora da se ode.

 

Ja sam imao u gimnaziji logiku i filozofiju kao predmete ali je sama skola bila smesna pa ni na te casove prakticno nije moralo da se dolazi. Mada imaju isti problem kao i prakticno svi drugi predmeti, sto kaze BB uce se stvari bez bilo kakvog konteksta, samo da bi se naucile, i onda svima to deluje kao nesto nejasno i nepotrebno, kao ona poznata "ma sta ce mi matematika gde cu to da koristim". Pa mozda ces da koristis da bi naucio da na ruletu ne ide iz trojke u trinaesticu nego da igras igru u kojoj verovatnoca nije na tvojoj strani. 

 

Koliko puta mi se desilo da sam kasnije kroz zivot skapirao neke stvari i tad shvatio nesto sto sam u skoli ucio 10 godina ranije, samo zbog toga sto tim stvarima tad nije dodat nikakav kontekst.

 

Da smo iz moderne istorije detaljno zasli u to kako su se u drzavama sirom sveta uspostavili autokratski rezimi onda bi prethodnih 12 godina verovatno izgledalo malo drugacije.

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, BattleBender said:

Exactly my thoughts.

 

 

Idemo malo holistički dalje od teme, ali ja bih filozofiju uveo od drugog, treceg razreda OSNOVNE ŠKOLE.

 

 

 

Ja bih uvela zanate od petog razreda, ljudima nisu potrebni filozofi nego majstori, zanatlije, a vidim da

ovde nikome ne pada na pamet da skolstvo menja tako da i ljudi koji izuce neki zanat budu postovan i i

casni clanovi jedne zajednice.

Koga filozuofija zanima taj ce citati, koga ruska, nemacka, engleska knjizevnost zanima citace to

za svoj gros, ali u Srbiji deca moraju da citaju srpske autore ( ili one koje su pisali na srpskohrvatskom)

i da uce srpsku istoriju jer je istorija i nasa kultura, svejedno ciji smo i kakvi robovi bili.

 

Nije problem neka reforma obrazovanja, u redu je taj program po kome deca uce, tako je svuda,

problem je da ne postoji disciplina, ne postoje autoriteti a bez toga ne moze da postoji neka ozbiljna institucija

kao sto je skola.

  • Ha-ha 1
  • Tuzno 1
Link to comment
Share on other sites

Da li je ovaj konačno pukao ili mu naredili odozgo da prsne ko lajsna?

 

https://n1info.rs/vesti/sapic-od-1-januara-besplatan-javni-prevoz-u-beogradu-za-sve/

 

Vidim već par meseci da nema ridžovana na njihovom standardnom potezu od Opštine Novi Beograd do Brankovog mosta. Ovo je baš heavy potez, izgleda da je neko interno istraživanje pokazalo da im se Beograd opako ljulja...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, BattleBender said:

Exactly my thoughts.

Mani Meka, ne zna on ništa. Bez filozofije nema društva. A mi smo druśtvo bez filozofije. Zato smo i neoplemenjena stoka. Srbin dozivljava filozofiju kao “ne filozofiraj mi tu, mnogo palamudis”. Ne znamo ni značenje te reči.

 

...

 

I onda prosečan Srbin moze da izadje iz iluzije u kojoj živi, iluzije nekakve velicanstvene i najosobenije istorije. Pobeci cu salje od temw, ali Srbi su civilizacijski jedan totalno nebitam narod. Gradimo neke pricice kako Amerika je narod bez istorije (haha oni stari 300god). Ako su oni stari 300god mi smo 200(oslobodjeni),. Ai bolje 300 godina na taj nacin nego 800 od kojoh smo 500 bili kmetovi civilizacijski najnazadnije imperije kroz istoriju. Amer barem izmislio nekakve krompire i jos neke stvari. Srbin do Tesle, za 500,600 god samo pravio ćeremidu…

 

I svesti nacionalizam na nivo kaznjive nepristojnosti. Mozda za neka drustva nije toliko destruktivan, i mozda druga drustva znaju da neguju nacionalizam kroz cuvanje kulturoloskog identiteta. Mi ne. Nama je to toksicno, i prevelika je cena.

I sveo bih ispoljavanje nacionalizma u javnosti na nivo nepristojnosti, tipa kao da masturbiras pred punim trgom.

 

Malo skraćujem zbog preglednosti, ali mislim da je suština ne u tome koji će se predmet kada učiti i koliko, već da se promeni način razmišljanja i predstavljanja sadržaja.

 

Istorija i srpski su predmeti koji pucaju od nacionalizma i jeftine opančarske propagande. Istorijski gledano, mnogo je bitnije da se shvati delo Dositeja Obradovića, koji je pobegao od crkve i doneo prosvetiteljstvo, nego to da li je Karađorđa ubio kum Vujica, kum Stojko ili kum Milojko. O tzv. narodu mnogo više govori to što su bukvalno motkom morali da ih teraju da sade krompir kako ne bi ostali gladni nego što su se 1807. mlatili sa Turcima na Štubiku ili Malajnici. A umesto tog Dositeja se kao otac školstva slavi princ Rastko, koji je Nemanjićima osnovao privatnu crkvu. O tupljenju oko narodne poezije ne bih ni trošio reči. Uglavnom se svodi na to da se slave neki gubitnici, da se izmišljaju supermeni kao što je Kraljević Marko i to se interpretira na samo jedan način: jadni nebeski narod, kmeee, kmeee, mi sami protiv svih, kmeee, kmee. Ne znam precizno šta se danas uči iz istorije, ali mi je nepojmljivo i da mnogi ljudi smatraju da je Aleksandar Obrenović ubijen samo zato što se oženio Dragom Mašin.

 

Naravno, nemam ništa protiv toga da neko zna ko je bio Karađorđe, šta je radio Miloš Obrenović i tome slično, ali pervertirana verzija istorije je idiotluk.

 

Uterivanje u neke šablone postoji čak i kod matematike. Pričao mi je jedan prijatelj da mu je sin imao zadatak da izračuna koliko je dugo živeo Vuk Karadžić (1787-1864). Nije mu priznat kao tačan odgovor do koga je došao sledećom računicom: samo je dodao 13 do broja 1800, a onda na to dodao 64. Da bi došao do broja 77, morao je da ide sporijim putem. Pretpostavljam da ne moram da objašnjavam kako to ide jer se sećamo iz škole da formula treba da izgleda otprilike ovako:

 

1864

-1787

----------

77 (14-7, pa onda 15-8 itd.)

 

Naravno da nemam ništa protiv toga da se koristi i ovaj sistem i da ga treba znati, ali dečko je upotrebio brži i jednostavniji način. Kada mu jednog dana u životu bude potrebno da ovako nešto izračuna bez pomoći nekog uređaja, može to da uradi brže ili lakše, a istovremeno i efikasno.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Malkolm Brogdon said:

Ja sam imao u gimnaziji logiku i filozofiju kao predmete ali je sama skola bila smesna pa ni na te casove prakticno nije moralo da se dolazi. Mada imaju isti problem kao i prakticno svi drugi predmeti, sto kaze BB uce se stvari bez bilo kakvog konteksta, samo da bi se naucile, i onda svima to deluje kao nesto nejasno i nepotrebno, kao ona poznata "ma sta ce mi matematika gde cu to da koristim". Pa mozda ces da koristis da bi naucio da na ruletu ne ide iz trojke u trinaesticu nego da igras igru u kojoj verovatnoca nije na tvojoj strani. 

 

Isto. Profesorka logike i filozofije je bila, s oproštenjem, lujka koja je više vremena provodila na fejsu nego objašnjavajući nam to što predaje.

 

Doduše, jednom je samo ustala i rekla nam umuknite više, debili. 

 

3 minutes ago, Malkolm Brogdon said:

Koliko puta mi se desilo da sam kasnije kroz zivot skapirao neke stvari i tad shvatio nesto sto sam u skoli ucio 10 godina ranije, samo zbog toga sto tim stvarima tad nije dodat nikakav kontekst.

 

OVO. Desilo mi se nebrojeno puta u poslednjih 10 godina.

 

Meni je najbolja odluka u životu bila upisivanje Filozofskog fakulteta. Nisam završila filozofiju, ali su nas i na psihologiji učili razlici između induktivnog i deduktivnog zaključivanja, da kako bi potvrdio hipotezu ne treba da tragaš za informacijama koje je potvrđuju, već opovrgavaju itd. Skroz mi se promenila percepcija nauke, života, istorije, sveta oko sebe... I shvatila sam koliko mi je gimnazija bila sranje i da sam iz nje izašla skroz neuka, a bila sam kao neki nosilac fakin Vukove diplome. 

 

Ti predmeti su mnogo važni, mnogo.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stiletto said:

Da li je ovaj konačno pukao ili mu naredili odozgo da prsne ko lajsna?

 

https://n1info.rs/vesti/sapic-od-1-januara-besplatan-javni-prevoz-u-beogradu-za-sve/

 

Vidim već par meseci da nema ridžovana na njihovom standardnom potezu od Opštine Novi Beograd do Brankovog mosta. Ovo je baš heavy potez, izgleda da je neko interno istraživanje pokazalo da im se Beograd opako ljulja...

Meni stvarno nije jasno od koga Vucic uzima kredite da sve ovo finansira.

I ko mu uopste daje te kredite jer je svakome jasno da je to sve bez ikakvog pokrica.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, DameTime said:

 

I

I shvatila sam koliko mi je gimnazija bila sranje i da sam iz nje izašla skroz neuka, a bila sam kao neki nosilac fakin Vukove diplome. 

 

Ti predmeti su mnogo važni, mnogo.

I ja sam imala lujjku za filozofkinju, ali ne lujku koja zna sta su socijalne mreze( bilo to sve odavno), a iz gimnazije sam izasla

obrazovana, istoriju, ali i srpski jezik sa sve dubrovackom knjizevnoscu ukljucujuci i tekstove Dositeja Obradovica

( Pismo ljubeznom Haralampiju)znam i dan danas napamet. Nike me nije bio po usima da to ucim i pamtim, profesore

sam volela. Cak i latinski koji sam ucila samo dve godine znam, sve deklinacije i konjugacije i bas sam ponosna

na svoje profesore.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stiletto said:

Da li je ovaj konačno pukao ili mu naredili odozgo da prsne ko lajsna?

 

https://n1info.rs/vesti/sapic-od-1-januara-besplatan-javni-prevoz-u-beogradu-za-sve/

 

Vidim već par meseci da nema ridžovana na njihovom standardnom potezu od Opštine Novi Beograd do Brankovog mosta. Ovo je baš heavy potez, izgleda da je neko interno istraživanje pokazalo da im se Beograd opako ljulja...

 

Pre će biti ovo drugo. Na osnovu dosadašnjeg delovanja je jasno da misle da se sve može kupiti, ali vidim da studenti i srednjoškolci ne padaju na te štoseve.

 

Nažalost, mnogima nije jasno da besplatan sir postoji samo u mišolovci i da to što koriste neko mora da plati. Ne znam da li će se javni prevoz finansirati tako što će povećati poreze, ponovo uvesti taksu na sve što se prodaje u BG, što je nakda davno uveo Čović, poskupeti zakup poslvnog prostora ili nešto deseto, ali ovi populistički potezi su veoma opasni. Autobus traži gorivo i održavanje, plus se od nečega mora nabaviti, dok struja za tramvaje i trolejbuse takođe košta. A i onaj ko ih vozi i održava mora od nečega da živi. Nije u pitanju podela hiljadu besplatnih šolja kafe, već nešto mnogo skuplje.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Neće biti da je baš tako, ne može srednja škola da bude zamena za filozofski fakultet. 

 

Uostalom, ne mora svakoga da interesuje filozofija niti svako poseduje kognitivne sposobnosti da je razume, ako zapravo pričamo o filozofiji, dakle o razvoju zapadne misli od presokratovca do Hajdegera kao poslednjeg velikog filozofa.

 

Škola treba da ti pokaže da to postoji, pa ako se pronađeš u tome go for it. 

 

Iz neke perspektive je naše školstvo čak i previše rogobatno. Na primer, teraju decu da pročitaju Proces. Proces je fantastična knjiga, ali užasno teskobna za čitanje. Postoji jedna Kafkina pripovetka U kažnjeničkoj koloniji koja na par desetina stranica sažima sve najbitnije Kafkine ideje. Ovako dobiješ zadatak da pročitaš Procesa i ja ne mogu da se ne zapitam koliki je % maturanata koji zapravo pročitaju Proces u celosti.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Selina said:

Ja bih uvela zanate od petog razreda, ljudima nisu potrebni filozofi nego majstori, zanatlije, a vidim da

ovde nikome ne pada na pamet da skolstvo menja tako da i ljudi koji izuce neki zanat budu postovan i i

casni clanovi jedne zajednice.

Koga filozuofija zanima taj ce citati, koga ruska, nemacka, engleska knjizevnost zanima citace to

za svoj gros, ali u Srbiji deca moraju da citaju srpske autore ( ili one koje su pisali na srpskohrvatskom)

i da uce srpsku istoriju jer je istorija i nasa kultura, svejedno ciji smo i kakvi robovi bili.

 

Nije problem neka reforma obrazovanja, u redu je taj program po kome deca uce, tako je svuda,

problem je da ne postoji disciplina, ne postoje autoriteti a bez toga ne moze da postoji neka ozbiljna institucija

kao sto je skola.

Pa mi danas kao drustvo i imamo znatno vise majstora i zanatlija nego filozofa pa ne vidim da nesto cvetamo zbog toga.

 

Kad pogledamo istorijski odakle dolazi najveci broj filozofa i matematicara videcemo da su to uglavnom najrazvijenija drustva u svetu.

 

1 minute ago, robespierre said:

Neće biti da je baš tako, ne može srednja škola da bude zamena za filozofski fakultet. 

 

Uostalom, ne mora svakoga da interesuje filozofija niti svako poseduje kognitivne sposobnosti da je razume, ako zapravo pričamo o filozofiji, dakle o razvoju zapadne misli od presokratovca do Hajdegera kao poslednjeg velikog filozofa.

 

Škola treba da ti pokaže da to postoji, pa ako se pronađeš u tome go for it. 

 

Iz neke perspektive je naše školstvo čak i previše rogobatno. Na primer, teraju decu da pročitaju Proces. Proces je fantastična knjiga, ali užasno teskobna za čitanje. Postoji jedna Kafkina pripovetka U kažnjeničkoj koloniji koja na par desetina stranica sažima sve najbitnije Kafkine ideje. Ovako dobiješ zadatak da pročitaš Procesa i ja ne mogu da se ne zapitam koliki je % maturanata koji zapravo pročitaju Proces u celosti.  

Nije uopste poenta da se izucava filozofija u dubinu kao na filozofskom fakultetu. Cak i osnovno razumevanja koncepata i primena u odgovarajucem kontekstu ce napraviti veliki pomak.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Selina said:

Ja bih uvela zanate od petog razreda, ljudima nisu potrebni filozofi nego majstori, zanatlije,

nadam se da je šala / heavy cinizam

 

19 minutes ago, Selina said:

 

a vidim da

ovde nikome ne pada na pamet da skolstvo menja tako da i ljudi koji izuce neki zanat budu postovan i i

casni clanovi jedne zajednice.

 

pa evo SNS najvišđe gura dualno obrazovanje i slične gluposti...

 

19 minutes ago, Selina said:

Koga filozuofija zanima taj ce citati,

opšte obrazovanje

19 minutes ago, Selina said:

koga ruska, nemacka, engleska knjizevnost zanima citace to

za svoj gros, ali u Srbiji deca moraju da citaju srpske autore ( ili one koje su pisali na srpskohrvatskom)

ovde sam već počeo da se gubim...

19 minutes ago, Selina said:

i da uce srpsku istoriju jer je istorija i nasa kultura, svejedno ciji smo i kakvi robovi bili.

 

Nije problem neka reforma obrazovanja, u redu je taj program po kome deca uce, tako je svuda,

problem je da ne postoji disciplina, ne postoje autoriteti a bez toga ne moze da postoji neka ozbiljna institucija

kao sto je skola.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Za 5 iz fizike je bilo dovoljno da skupiš 5 potpisa u svesku, a potpisi su se zarađivali tako što odeš da profesoru platiš struju u EPS-u ili mu doneseš palačinku.

 

Hemičarka je bila natapirana likuša sa gomilom zlatnog nakita i u nekim starim bundama, koja nije priznavala udžbenike nego je diktirala svoje lekcije. U slobodno vreme je krala rešenja testova iz francuskog kako bi dala svom odeljenju da prepiše. Jbt, kad se setim kako se drugarica zaletela da odgovara posle mene, pošto sam ja bila štreberka i u prvoj godini sam odmah htela da odgovaram da dobijem 5. Toliko se drala na nju, umalo je nije gađala kredom, a tabla još uvek pamti otiske od krede kad joj je crtala vodonične veze...

 

Profesorka engleskog je koristila isti, monoton i tihi ton dok predaje lekciju, jer nas je smatrala idiotima. Dok radimo zadatke ispod stola je kucala statuse na fejsbuku kako je mrzi da brije noge. Vidim da je danas promenila stav i u fazonu je I love my job.

 

Prva profesorka srpskog je bila kul, zbog nje i dalje znamo Andrićeve citate napamet, treća isto jer nam nije dala da čitamo Proces u 3. godini pošto je smatrala da je prekomplikovan za nas (na temu robespjerovog upisa). Druga je spavala na dvočasima i smrtno se uvredila jer sam kritikovala Anu Karenjinu, do te mere da nije htela da me prozove da odgovaram.

 

Istoričarka je takođe diktirala jedne iste lekcije i samo furala priču - svaka ocena je za đaka. Francuskinja je bila dobra, ali profesorka bez ikakvog autoriteta nad razredom.

 

Profesorki psihologije nije bilo do života, ta žena je mrzela svoj posao i dolazak u školu. Profesorka likovnog izgubljena i poluzainteresovana, dok je profesorka muzičkog najviše vodila računa o školskom horu. Jedne te iste lekcije koje su se učile napamet... 

 

Na fizičkom profesor donese tranzistor i pusti kolo, ko zna da igra odmah ima 5 do kraja polugodišta. 

 

Jedini posvećeni i normalni profesori koje smo imali bili su profesorka srpskog, profesorka matematike, profesorka latinskog i profesor koji nam je držao građansko (nekad je predavao filozofiju i sociologiju). Sećam se da nam je u IV godini puštao film Paklena pomorandža i terao nas da analiziramo, baš kul tip. 

 

Svi profesori koji su meni predavali bili su pred penzijom, nezainteresovani i ljudi koje je bio glas da su strogi - dok su predavali našim roditeljima. Sa nama su bili blagi i preneli su bukvalno minimum znanja; ja sam na fakultet otišla pala s Marsa. Štreberka ubeđena da zna mnogo toga jer ima 5.0 prosek, a zapravo nisam znala ništa.


Thanks for coming to my Ted Talk 😄 

  • Like 4
  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, nbg88nbg said:

 

Ne bih ja na ovo gledao sa toliko optimizma.

 

Ukoliko je vest tačna, mašinerija je i dalje dovoljno jaka jer SNS je ekspozitura mafije. Vučić je samo njen portparol i jak je jer ima podršku mafije. Ne misliš valjda da je toliko jak samo zato što je lep i pametan? Njemu bi prvi skočili za vrat isti ti koji danas za njega javno seku vene ukoliko bi procenili da im više nije koristan. Njegovi glasači su oni koji više veruju TV Pink i sličnima nego svojim očima i ušima i imaju nizak IQ, oni koji su dobili posao jer imaju člansku kartu, koji se prodaju za dve crvene i tri sendviča i slični. Ove prve možeš da ubediš i da glasaju za Deda Mraza ili Paju Patka, a ovim drugima treba samo dati još jednu crvenu i dva sendviča.

 

Dovoljno je da bude nosilac liste, da SNS ima većinu u skupštini i da ga izaberu za premijera, a uz postojeće mehanizme može da vlada još duže jer nigde ne piše koliko premijer može da vlada. A ako dotle uveze još malo Bosanaca, to je samo bonus.

 

Predsednik sutra može da bude i Miki Maus, a skupštini je dovoljno da predsednika vrati u ustavne okvire i eto veselja.

Link to comment
Share on other sites

Ne znam samo gde ste mene nasli da sam napao filizofiju i logiku kao takve, ja sam napao metodiku ucenja izmedju ostalog tih predmeta i rekao da je filozofski fakultet prvenstveno rasadnik nacosa danas, sto je cinjenicno tacno, konkretno sa filozofije i istorije imas najvise istaknutih predstavnika srBstva i generalno sa drustvenih smerova ih bude mnogo vise nego sa matematike, fizike itd. Zbog Djindjica pogotovo i posle njegovog ubistva je BIA potpuno izbusila te fakultete ali drago mi je da se sada pokazuje da ne mogu da kontrolisu sve i zasto je Vucic oduvek pokusavao da ugusi nezavisnost univerziteta, jer na studentsku pobunu nema odgovor.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, robespierre said:

Neće biti da je baš tako, ne može srednja škola da bude zamena za filozofski fakultet. 

 

Uostalom, ne mora svakoga da interesuje filozofija niti svako poseduje kognitivne sposobnosti da je razume, ako zapravo pričamo o filozofiji, dakle o razvoju zapadne misli od presokratovca do Hajdegera kao poslednjeg velikog filozofa.

 

Škola treba da ti pokaže da to postoji, pa ako se pronađeš u tome go for it. 

 

Iz neke perspektive je naše školstvo čak i previše rogobatno. Na primer, teraju decu da pročitaju Proces. Proces je fantastična knjiga, ali užasno teskobna za čitanje. Postoji jedna Kafkina pripovetka U kažnjeničkoj koloniji koja na par desetina stranica sažima sve najbitnije Kafkine ideje. Ovako dobiješ zadatak da pročitaš Procesa i ja ne mogu da se ne zapitam koliki je % maturanata koji zapravo pročitaju Proces u celosti.  

A meni recimo nikad nisu bili jasni ljudi koji mogu da procitaju Anu Karenjinu, a ne mogu Proces. Proces sam bukvalno procitao za jedan vikend bez problema.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, McLeod said:

Ne znam samo gde ste mene nasli da sam napao filizofiju i logiku kao takve, ja sam napao metodiku ucenja izmedju ostalog tih predmeta i rekao da je filozofski fakultet prvenstveno rasadnik nacosa danas, sto je cinjenicno tacno, konkretno sa filozofije i istorije imas najvise istaknutih predstavnika srBstva i generalno sa drustvenih smerova ih bude mnogo vise nego sa matematike, fizike itd. Zbog Djindjica pogotovo i posle njegovog ubistva je BIA potpuno izbusila te fakultete ali drago mi je da se sada pokazuje da ne mogu da kontrolisu sve i zasto je Vucic oduvek pokusavao da ugusi nezavisnost univerziteta, jer na studentsku pobunu nema odgovor.

 

O čemu ti?

 

Treći sprat (filozofija i sociologija) je oduvek bio simbol antifašističke borbe. Peti sprat (istoričari) je već druga priča, oni su gori od Pravnog po pitanju srBstva.

Edited by DameTime
typo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prva stvar koju, ako je ikad dočekamo, nova vlast mora da uradi je reforma javne uprave tj. skraćenje ovog aparata za besposličare za bar 40%. E onda ta budžetska sredstva mogu da se preusmere u zdravstvo, obrazovni sistem, pravosuđe itd. 

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, DameTime said:

Za 5 iz fizike je bilo dovoljno da skupiš 5 potpisa u svesku, a potpisi su se zarađivali tako što odeš da profesoru platiš struju u EPS-u ili mu doneseš palačinku.

 

Hemičarka je bila natapirana likuša sa gomilom zlatnog nakita i u nekim starim bundama, koja nije priznavala udžbenike nego je diktirala svoje lekcije. U slobodno vreme je krala rešenja testova iz francuskog kako bi dala svom odeljenju da prepiše. Jbt, kad se setim kako se drugarica zaletela da odgovara posle mene, pošto sam ja bila štreberka i u prvoj godini sam odmah htela da odgovaram da dobijem 5. Toliko se drala na nju, umalo je nije gađala kredom, a tabla još uvek pamti otiske od krede kad joj je crtala vodonične veze...

 

Profesorka engleskog je koristila isti, monoton i tihi ton dok predaje lekciju, jer nas je smatrala idiotima. Dok radimo zadatke ispod stola je kucala statuse na fejsbuku kako je mrzi da brije noge. Vidim da je danas promenila stav i u fazonu je I love my job.

 

Prva profesorka srpskog je bila kul, zbog nje i dalje znamo Andrićeve citate napamet, treća isto jer nam nije dala da čitamo Proces u 3. godini pošto je smatrala da je prekomplikovan za nas (na temu robespjerovog upisa). Druga je spavala na dvočasima i smrtno se uvredila jer sam kritikovala Anu Karenjinu, do te mere da nije htela da me prozove da odgovaram.

 

Istoričarka je takođe diktirala jedne iste lekcije i samo furala priču - svaka ocena je za đaka. Francuskinja je bila dobra, ali profesorka bez ikakvog autoriteta nad razredom.

 

Profesorki psihologije nije bilo do života, ta žena je mrzela svoj posao i dolazak u školu. Profesorka likovnog izgubljena i poluzainteresovana, dok je profesorka muzičkog najviše vodila računa o školskom horu. Jedne te iste lekcije koje su se učile napamet... 

 

Na fizičkom profesor donese tranzistor i pusti kolo, ko zna da igra odmah ima 5 do kraja polugodišta. 

 

Jedini posvećeni i normalni profesori koje smo imali bili su profesorka srpskog, profesorka matematike, profesorka latinskog i profesor koji nam je držao građansko (nekad je predavao filozofiju i sociologiju). Sećam se da nam je u IV godini puštao film Paklena pomorandža i terao nas da analiziramo, baš kul tip. 

 

Svi profesori koji su meni predavali bili su pred penzijom, nezainteresovani i ljudi koje je bio glas da su strogi - dok su predavali našim roditeljima. Sa nama su bili blagi i preneli su bukvalno minimum znanja; ja sam na fakultet otišla pala s Marsa. Štreberka ubeđena da zna mnogo toga jer ima 5.0 prosek, a zapravo nisam znala ništa.


Thanks for coming to my Ted Talk 😄 

 

Ne znam kakva su iskustva s filozofije/psihologije, ali generalno, ako bih mogao da izdvojim dugoročno važne lekcije sa filozofije/logike/građanskog, koje bi značile ljudima ako bi ih uzeli ozbiljno to bi bili (navešću ih po najpoznatijim oblicima):

Logika:

1) 'post hoc, ergo propter hoc' - logička greška 'posle toga, dakle zbog toga'. sa njenim nerazumevanjem smo se namučili tokom pandemije, a antivakseri mnogo vole da je koriste. valja je prepoznati u svakodnevnom diskursu.

2) afirmacija konsekvensa - ako pada kiša ulice su mokre, ulice su mokre, znači padala je kiša. takođe poznato kao nerazlikovanje nužnog i dovoljnog uslova. jako često primetno u javnom diskursu i običnom razmišljanju

Filozofija:

1) Epistemologija: znanje je verovanje + opravdanje, a opravdanje mora da bude bazirano na logici ili svedočanstvu

2) Etika: lična autonomija, razlika sloboda 'za/od' - na primer, ko ovo usvoji, više je skeptičan kada država propiše da si slobodan za nešto, ili kad država 'daje'

3) Estetika: postojanje merila ukusa - čudno, ali obično se ne povezuje da relativizam u estetici implicira ravnodušnost u moralu i drugim oblastima (ne nužno, ali trebalo bi ozbiljno uzeti u obzir)

Građansko:

1) Prosvećenost, 'usudi se da misliš', iliti izlaz iz samoskrivljene nezrelosti (nezrelost je tu da neko razmišlja umesto vas)

2) Milov ogled o slobodi: osnovne slobode koje niko ne sme da naruši - govor, okupljanje; uvek treba razgovarati sa onima sa kojima se ne slažeš - ako si u pravu, učvrstićeš razloge i čućeš suprotne, ako nisi, to ćeš korigovati.

 

Da ne off-ujem suviše, ali ovo bi bilo jezgro ovako off the top of the head

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To lozenje na stvari na stvari od pre 70 godina na stranu (a i tu ti se stvori neki Marks21 ili kako su se vec oni klinci zvali) koji je satro proleterski pokret a zapravo mala BIA radionica i neuspeli eksperiment sluzbe. Ne pricam iskljucivo o istaknutim pojedincima koji posle drobe po medijima vec i o obicnim studentima. Na istoriji je svakako procenat nacionalista najveci, ali ni filozofija ne zaostaje mnogo. Za sociologiju iskreno ne znam, ali njih ne bih nikad stavio u isti kos sa filozofima, iako su srodne nauke u pitanju. Stavljam u koseve ono sto opazam kao tipove koji izlaze sa tih fakulteta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...