VN Abu Dabija 2023, Jas Marina, 26. novembar

Radoye

image.png

202322abudhabipreview.jpg

Nakon po svemu nestandardnog vikenda u Vegasu - gde je nakon gomile nepotrebnih problema i gluposti na kraju trka bila sasvim gledljiva - konacno stizemo na finale ove vec odavno resene sezone. Ostalo je da se resi ko ce poneti utesne nagrade (i milione koji idu s tim) u konkurenciji konstruktora i to je to.

Staza u Ujedinjenim Emiratima kupila je sebi pravo da bude finale sezone i uprkos tome sto je gos'n Tilke dizajnirao tako da nam servira najspektakularnije moguce trkanje (dugi pravci i spore sikane) ovde smo uglavnom gledali uspavanke, sve do nedavnog redizajna kad su neke od tih sikana izbacene i zamenjene brzim krivinama; a onda se bivsi FIA direktor trke Majkl Masi odlucio da dogadjaje ucini jos interesantnijima, pa se o finalu sezone 2021. jos uvek lome koplja po internet forumima i komentarima na sajtovima...

Ono sto je (bar meni, s obzirom na sve okolnosti) najzanimljivije ovog vikenda je da cemo na FP1 videti cak desetoricu omladinaca:

- Isak Hadzar (RBR, F2)

- Frederik Vesti (Mercedes, F2)

- Robert Svarcman (Ferari, GTWC)

- Pato O'Vord (Meklaren, Indikar)

- Felipe Drugovic (Aston Martin, rezervni vozac)

- Dzek Duan (Alpin, F2)

- Zak O'Saliven (Vilijams, F3)

- Dzejk Denis (AlfaTauri, Formula E)

- Teo Purser (Alfa Romeo, F2)

- Oliver Berman (Has, F2)

Satnica: https://www.formula1.com/en/racing/2023/United_Arab_Emirates.html

Kao sto se moze videti na slici gore, Pireli je spremio najmeksu kombinaciju svojih guma.

Nakon ovog vikenda sledi test sa mladim vozacima (najverovatnije ista postava kao i za FP1, mada nije iskljuceno da ce timovi ubaciti jos nekog u rotaciju) - i to bi bila konacna zavesa na F1 trkacku sezonu 2023...

• Like 1
  • Love 1

FP2:

F_tGyQLXUAA6W6Z.jpeg

https://racer.com/2023/11/24/sainz-current-f1-cars-made-me-a-passenger-in-heavy-crash/

Carlos Sainz says he was made a passenger in his heavy crash during practice for the Abu Dhabi Grand Prix as the current generation of Formula 1 cars snap away so quickly.

The Ferrari driver was entering the high-speed Turn 3 early in FP2 when the car appeared to be unsettled by a bump and he spun through 360 degrees before hitting the barrier hard on the outside of the track. The session was red-flagged for over 20 minutes as a result of the clean-up operation, and Sainz says the way the uneven track surface caused him to lose performance meant there was no time to regain control.

Jbg prosle nedelje Lando, ove Sains - isto je bilo i u prvoj eri bolida s efektima tla, sto nize setapovani to bolje performanse ali bude zajebano preko ivicnjaka i dzombi na stazi. Uvek postoji opcija da se bolidi setapuju vislje i da se time izbegnu problemi ali svaki pravi trkac ce uvek da bira performanse i da se nada da ce u slucaju problema biti kadar da zauzda bolid. I onda zavrse u ogradi.

FP3:

F_xt2PbXgAMMRYS-e1700913296593.jpeg

Maks navodno u problemima sa setapom:

Verstappen made four setup changes through the session but appeared satisfied by none of them. His session started with complaints about rear sliding and ended with concern about the car bottoming out and jumping, a similar problem to that he reported on Friday night. His difficulties left him down in sixth and 0.735s off the pace.

1 minute ago, John Terry said:

Čarli se uplašio od obilaska Maxa ili šta? Šta se ono desilo...kao u fazonu e Maxe evo me ispred tebe ali nema veze ne treba...

Ne. Pustio je pereza da proba da napravi 5 sekundi u odnosu na Russela i tako zaradi Ferrariju drugo mesto u sampionatu konstruktora. Nije uspelo za sekundu.

• Like 1
  • Thanks 1

1 hour ago, alberto.ascari said:

Hamiltonov incident će da se rešava posle trke. Pa mmcivamjbm, kad ćemo znati ko je P2 u konstrukterima??

Ispade da nije Hamiltonov nego incident pit tima (Mehanicari nisu propisno spustili vizire na kacigama). Bice novcana kazna za tim...

https://www.racefans.net/2023/11/26/perez-formal-warning-stewards-joke-radio/

Sergio Perez has been given a formal warning by the stewards of the Abu Dhabi Grand Prix for insulting them after he was given a penalty.

The Red Bull driver told his team “the stewards are a joke” on his radio at the end of the race. He was unhappy about a five-second time penalty he had been given for colliding with Lando Norris, which dropped him out of the podium places.

Perez was also given two endorsement points on his licence for his tangle with this McLaren rival at turn six. He claimed the inside line for the corner but the pair made contact as they rounded the left-hander and Norris took to the run-off area.

https://www.racefans.net/2023/11/26/all-teams-avoid-penalties-despite-numerous-pit-crew-eye-protection-breaches/

All 10 F1 teams have escaped penalties from the Abu Dhabi Grand Prix stewards after “numerous” breaches of regulations concerning eye protection worn by their pit crews.

The stewards announced several drivers would be investigated after the race for pit stop infringements, including Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Max Verstappen, Logan Sargeant, Zhou Guanyu and Alexander Albon.

RaceFans was informed during the race that the alleged infringement was in connection with the eye protection used by the respective teams’ pit crews during the race.

https://www.racefans.net/2023/11/26/alonso-says-hamilton-brake-test-was-canada-2013-repeat-in-both-cases-i-won/

Fernando Alonso admitted he was trying to avoid giving the benefit of DRS to Lewis Hamilton when he slowed abruptly in front of his rival during the Abu Dhabi Grand Prix.

Hamilton accused him of “brake testing” but the stewards took no action over the incident. Alonso described it as a repeat of their celebrated battle in the Canadian Grand Prix 10 years earlier.

The incident occured when Alonso emerged from the pits ahead of Hamilton, who caught him as they approached turn five and the DRS detection line in front of it. Alonso slowed, hoping Hamilton would dive past and cross the DRS line before him, allowing the Aston Martin driver to use DRS on the next straight, but Hamilton backed off as well.

Neka je i ovo smece od sezone zavrsilo. Ubedljovo najgora sezona od kada pratim f1 a to je 30+ godina. Milion trka, pola miliona bezveznih staza i dominacija jednog tima i sto je najgore ni unutar tima nije bilo neke neizvesnosti. Hajde bilo je dominacija i ranije, ali da samo jednu trku osvoji drugi tim, pri cemu je od ostatka trka mučeni perez jedva uspeo da se popne da najvise postolje, propast. Plus sto je neko spomenuo, uzasni formati sa sprint trkama koje favorizuju pojedine staze, da donose vise bodova od drugih. 

Ne secam se da sam u nekoj sezoni preskocio vise trka, a jos na to ih nisam ni pogledao u repriznom formatu. 

ostaje lozenje na testiranja i nada da ce Ferrari nesto napraviti sl sezone, jer je i moja 8-godisnja cerka prestala da pita je li Ferrari pobedio. 

Ajd uzdravlje do sl godine

• Like 4

Priča se da Red Bul nije takao bolid još od jula/avgusta, pa opet Max sasvim lagano do pobede na poslednjoj trci.... Što samo pokazuje kakvu zver je Njui napravio. Neverovatno

E sad, pitanje je da li su Ferari i Mercedes bili pametni pa odustali od ove sezone na polovini ili ne. Po rezultatima bi se reklo da su odustali, ali ko zna...

1 minute ago, Maharaja said:

Priča se da Red Bul nije takao bolid još od jula/avgusta, pa opet Max sasvim lagano do pobede na poslednjoj trci.... Što samo pokazuje kakvu zver je Njui napravio. Neverovatno

Kenjaju, donosili su nove delove sve dok nisu obezbedili duplu titulu. Znaci kraj septembra / pocetak oktobra.

A da je zver - jeste, i da ce svima pocepati bulju i dogodine - hoce. Samo se nadam da Meklaren nece opet dati 7-8 trka fore svima ostalima u borbi za drugo mesto sledece godine i da ce bolid otpocetka biti dovoljno dobar. Pa da se moooozda otkine par pobeda Maksu i da se Ceko regularno ostavlja van podijuma, pa ako je vozacka titula vec unapred resena makar za konstruktorsku da se muski porvemo i da RBR mora da se oznoji...

• Like 2