MotoGP 2024

I najzad krecemo sa trkanjem!

Pred nama je kalendar koji se sastoji od 21 trkackog vikenda, odnosno 84 ludih trka. Izgubili smo divnu Argentinu, ali vraca nam se Aragon i docekujemo Kazahstan (a Balaton ceka iz ugla). Groznicavo cekam da vidim da li su Algrave malo sredili iz ugla bezbednosti.

Minimalne promene u sastavima timovima timova za ovu sesonu:

Dukati Lenovo: Banjaja i Bastianini

Pramak Dukati: Martin i Morbideli

VR46 Dukati: Beceki i Didja

Gresini Dukati: Mark i Aleks Markez

Aprilija: Espargaro i Vinjales

Trackhouse Aprilija: Oliveira i R. Fernandez

KTM: Binder i Miler

GasGas KTM: Akosta i A. Fernandez

Jamaha: Kvartararo i Rins

Repsol Honda: Mir i Marini

LCR Honda: Zarko i Nakagami

Prica o Marku na Dukatiju je ispricana. Sve bolje deluje na motoru, rezultati na testovima su mu sve bolji. Morbido se povredio pre testova, nije ni 'osetio' Dukati, slow start u najavi. Didja deluje odlicno, da nastavlja gde je stao. Inace, Dukati opet deluje dominantno, a 24orka se cini znacajnim napretkom u odnosu na 23ojku. Peko i Martin deluju kao zivotinje. Moj Peko jeste favorit zbog glave i iskustva pobedjivanja, ali je konkurencija vrela. Na testiranjima je imao jaku zelju da otme najbrze krugove. U simulacijama sprinta/trka Didja je imao znacajne brojke. Bestija je uvek tu negde, a uz njegovu sposobnost menadzmenta trke - to ga cini jako opasnim. Pak, Bec je imao mlitave testove. Uz los zavrsetak prosle sezone - malo brine.

Japanci deluje da se nece mrdnuti sa zacelja, mada mi se cini da ima napretka i kod Honde i kod Jamahe. Ocekujem po neku vrh trku Rinsa, takav je vozac. Aprilije deluje brzo i jako, Alesh ima bolje brojke od Maverika. Meni u ovom trenutku deluju kao best of the rest, mada tu u vozace nemam nekog poverenja. KTM me nije odusevio, sa izuzetkom Pedra Akoste. Momak je seo na motor i pokazao da je prirodni talenat. Sledece godine mora dobiti fabriku, momak je spektakularan.

U medjusezoni je prica o Trackhousu verovatno najinteresantnija. Americka zastava ce se gledati na trkama, a Oliveira dobija ovogodisnju Apriliju da dobije fabriku.

Sto se tice Moto 2 i Moto 3 deluje da su jasni favoriti Fermin Aldeger i David Alosno. U dvojkama me zivo zanima kako ce se Vieti pokazati u ozbiljnom timu, da li je pocetak prosle sezone Arbolina slucajnost, te da li su Gevara i Garsija spremni za korak napred (Fodja ce da fejluje). U trojkama je klasicno ludilo, Ortola, Olgado, Rueda, Suziki, Munjoz - mada verovatno je najinteresantnija prica da mlada KTM nada Pikeras jase Leopard Hondu. Ja vrlo sipatisem i Kolina Vejera, bas cu ga pratiti.

• Like 5

Odlican prvi dan, sad treba nekako se smiriti, odspavati, pa sacekati 18h jer tek sutra ide ono pravo.

Martin dokazao da je najbrzi u jednom krugu, ali po njegovim recima ima problem sa zadnjom gumom i sumnja da ce sutra moci da ponovi ovakav tempo u trci, Markez prosecan u kvalifikacijama, solidan u trci ali nije to to, em los start em je imao gresku u zavrsnici pa umesto da napadne Banjaju za podijum on ostao i bez cetvrtog mesta.

Japanci plac majke bozije, Aprilije mimo Alesa brze samo u jednom krugu,Beceki i MOrbideli ocajni na moju radost a ruki AKosta uzeo prve bodove ali bio vidno nezadovoljan posle trke, bice taj decko vrlo brzo i na podijumu!

Jedino nigde nema vesti o Didji, bio je ono brutalan pad i bas je imao veliku srecu da ga niko nije pregazio, nadam se da ce moci sutra da vozi ali nisam bas optimista.

Niko nista ne komentarise, mada i nike bilo nekih zanimljivosti, Banja sampionski, odlican start i onda kontrolisao trku do kraja. Bila je zanimljiva borba za 2-3 i 3-4. Sve ostalo manje vise monotonija. Acosta agresivno vozio, imao nekoliko odlicnih poteza, ali na kraju sprzio gume, platio danak neiskustvu 🙂

• Like 1

Utisci pomeasni. Od Markeza sam ocekivao vise, cuvanje guma sad kod svih postaje glavni prioritet, Banajnja izrastao u stvarno vodeceg, KTM jaci od Dukatija na pravcu, Akosta naglasio da nije dosao da bude samo broj, Didja ni blizu dobar na istoj stazi na kojjo je prosle godine pobedio i tako..

• Like 2

• 2 weeks later...

Vikend je bio fenomenalan. Akosta opravadava sve lepo izreceno za njega u prethodne 3 godine, zaista ne vidim kako ce ga vec sledece sezone spreciti da se ne proseta sampionatom.

Markez definitivno nema zeljenu brzinu, otkinuce on 1 ili 2 pobede kao Rosi prded penziju, ali nazalost nece biti u igri za titulu. Svi su toilko izjednaceni da kvalifikacije imaju znacaj skoro kao u F1.

Kupili.

MOTOGP

F1 owner Liberty Media takes over MotoGP in $4bn deal with Dorna

Dorna Sports has officially announced that Formula 1 owner Liberty Media has finalised its purchase of the MotoGP World Championship.

The American entertainment company, which has owned the rights to Formula 1 since 2016, will take over Dorna, which has owned MotoGP since 1992 and also controls WSBK and the MotoE World Cup, in a deal valued at €4.2 billion.

Liberty will take 86% of the shares of the Spanish company, with the remaining 14% remaining with MotoGP management.

Previously, 40% owned by Bridgepoint - the Canadian fund that acquired its stake in 2006 from CVC Capital Partners - and 38% by the Canadian pension fund (CPPIB). The remaining 22% was divided between various Dorna executives, with Carmelo Ezpeleta (10%), the CEO, as the leading figure.

The confirmation of the deal has taken longer than both parties would have wanted, given that they had been in agreement on the terms for some time. In fact, the initial plan was to announce the move even before the opening round of the MotoGP season in early March. The deal is expected to be officially completed by the end of 2024.

However, the possible intervention of the European Commission's body that regulates the competition market led the American side to put the brakes on the agreement.

It remains to be seen how the European Commission will react once it has analysed the case.

In 2006, CVC wanted control of both F1 and MotoGP, but the European antitrust authorities forced the Luxembourg fund to get rid of its interests in MotoGP in order to finalise its purchase of F1, as the European body felt one company owning both series would not be good for competition within the European Union.

In 2022, the last year with a trace in the Companies Register, Dorna Sports generated a turnover of €474.8 million, which was 33% more than the previous year (2021), which left a loss of €7.8m, as a result of the echoes of the pandemic.

Also in 2022, the Madrid-based company refinanced its debt to €975m in order to increase its liquidity, a move which, at the same time, allowed it to distribute dividends of €390m to its shareholders.

For Dorna, Liberty's was always the preferred route but not the only one. Qatar Sports Investments, Qatar's sovereign wealth fund, and TKO, the media and entertainment conglomerate that, among other things, owns the rights to the UFC fighting championship, were also in the running.

Autosport understands that the alternative offered by Liberty is the one that offers the most guarantees to ensure as organic a transition as possible.

It is expected that those in key positions that manage MotoGP, Ezpeleta and his son, Carlos (sporting director), will remain at the helm for a period of time that has probably been established by contract.

In any case, it is logical to expect that Liberty personnel will soon be in the MotoGP paddock, especially as the next event is the United States Grand Prix, scheduled for 14 April at the Circuit of the Americas.

“We are thrilled to expand our portfolio of leading live sports and entertainment assets with the acquisition of MotoGP,” Greg Maffei, Liberty Media President and CEO, said in a statement.

“MotoGP is a global league with a loyal, enthusiastic fan base, captivating racing and a highly cash flow generative financial profile. Carmelo and his management team have built a great sporting spectacle that we can expand to a wider global audience. The business has significant upside, and we intend to grow the sport for MotoGP fans, teams, commercial partners and our shareholders.”

“This is the perfect next step in the evolution of MotoGP, and we are excited for what this milestone brings to Dorna, the MotoGP paddock and racing fans,” Carmelo Ezpeleta, CEO of Dorna, added.

“We are proud of the global sport we’ve grown, and this transaction is a testament to the value of the sport today and its growth potential. Liberty has an incredible track record in developing sports assets and we could not wish for a better partner to expand MotoGP’s fanbase around the world.”

With Liberty's entry on the scene, it is understood that the entertainment giant intends to replicate, with nuances, the success obtained after taking over F1 in 2016.

The changes applied at all levels and the exposure of a discipline through a mass platform such as Netflix - with the documentary series Drive to Survive, which coincided with the pandemic - led to levels of popularisation never seen before.

At the same time, the calendar has been growing and its footprint is increasingly present in the United States, a territory in which Dorna has had its sights set on for some time now.

Read Also:

MOTOGPHonda 'doesn’t know yet what is good to do' on 2024 MotoGP bike – Zarco

MOTOGPBinder: MotoGP rookies have it “tougher” now in their debut year

MOTOGPAprilia needs "better bike" to be stronger in 2025 MotoGP rider market

Be part of the Autosport community