Jump to content

EVROPSKA UNIJA


McCarthy

Recommended Posts

On 11/10/2019 at 10:01 PM, A sad said:

@goldberg neki komentar na rezultate u Spaniji? 

 

Veliki uspeh Voxa, katastrofa Rivere, a Sancez je definitivno sarlatan i politicki analfabeta.  

 

Video sam, potpuna propast inacenja PSOE i Sancheza.

 

Sve sto su uradili je da sada imaju 7 poslanika manje, jednog partnera za namiriti vise i mnogo vise glavobolja nego ranije. Unidas Podemos i PSOE su odmah nakon izbora uradili ono sto nisu mogli da urade za dva meseca nakon aprilskih izbora - postigli su dogovor o koalicionoj vladi. Trebace im 176 poslanika, a oni trenutno mogu da racunaju na 120+35 = 155. Uz pretpostavku da imaju i glasove Mas Paisa, to je i dalje 158.

 

Protiv ce sigurno biti PP (89 poslanika), Vox (52), Cs (10), sto je 151 poslanik. Katalonski independisti imaju 13 (ERC) + 8 (JxCat) + 2 (CUP - partija ekstremne levice) sto je 23 poslanika, pa zajedno sa desnicarima cine blok od 174, ali kada se doda Sum Navarre, to je bas 176.

 

Sto znaci, da levicarskoj vladi PSOE i Podemosa trebaju glasovi PP, Cs, Voxa, ERC, JxCat ili CUP (pod uslovom da svi ostali prihvate da ih podrze).

 

PP otpada nakon ovog dogovora i to je jasno. Nema nikakve sanse da oni nece glasati protiv vlade u kojoj sedi Podemos.

 

Vox sam stavio cisto reda radi, jasno je da oni ne dolaze u obzir.

 

JxCat - nema mi nikakve logike da Puigdemont podrzi vladu koja je levicarska i coveka koji je izdao poternicu za njim.

 

CUP je radikalno levicarska i radikalno independisticka partija, sa njima nema o cemu da se pregovara.

 

Ostaju ERC (oni su ranije saradjivali sa PSC) jer su ideolosko bliski sa strankama Sancheza i Iglesiasa i Cs koji ce nakon bruke i odlaska Rivere mozda hteti da se predstave kao heroji koji su pomogli da se Spanija konacno odblokira.

 

Najveci dobitnik izbora je Vox. Imaju preko 15%, duplirali su podrsku, iskoristili su zaokret udesno Cs da se legitimisu i da im pojedu biracko telo (nakon sto su uzeli svoj deo kolaca od PP) i zahvaljujuci izbornom sistemu (koji je jako dobar za zemlje kao sto je Spanija) imaju 52 poslanika, sto je skok od preko 100% u odnosu na ono sto su imali pre pola godine.

PP je vratio deo glasaca od Cs. Njihova veca briga je sto ce morati da koaliraju ili sa Vox ili sa PSOE ako zele da se vrate na vlast, jer, sve dok je ovakva situacija oko Katalonije, Vox ce da ostane na milionskoj podrsci.

 

Cs se samoubio i to je zato sto Spanija nije Srbija i tu ne moze da se najpre bude liberalni antikorupcionaski pokret, pa nacionalisticka desnica, pa opet centar.

 

PSOE nije dobio ono sto je hteo, odnosno Sanchez nije uspeo da se sasvim resi Iglesiasa. Podemos je opstao i to moze da bude uspeh za njih u ovom trenutku.

 

Katalonski separatisti i dalje drze kljuc vlasti i sve dok je tako mogu ucenjivati svaku vladu i pretvarati Spaniju u zemlju bez vlade koja ce na svakih godinu dana imati izbore. To pitanje se mora nekako resiti.

 

Slozio bih se sa @GlennGould - om. PSOE i PP su pravili previse gresaka i ne mogu vise da smatraju da glasovi pripadaju samo njima. Ljudi su se okrenuli alternativnim opcijama, a to su najcesce partije koje su ekstremno levo ili ekstremno desno. Sigurno je da bi mnogi glasaci Podemosa glasali za PSOE da stranka nije odlucila da se previse okrene ka centru i da bi mnogi i dalje glasali za PP, ali je ta stranka vise poznata po aferama nego po konzervativizmu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

I dalje presporo idete ka EU

 

Ponovo potvrđujemo neopozivu podršku evropskoj perspektivi država Zapadnog Balkana. Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo, Crna Gora, Severna Makedonija i Srbija deo su Evrope, na osnovu svoje istorije, kulture i geografije. Samo uspostavljanjem tešnjih veza sa Evropskom unijom te zemlje mogu da izgrade i konsoliduju države u skladu s principima vladavine prava i otvorenih pluralističkih društava, da se ekonomski i socijalno razvijaju i stvore perspektive za budućnost omladine i promovisanje pomirenja među narodima......

 

...iz celog teksta makronovog non-pejpera, samo sam ovo iznad izdvojila ...mozda cete i sami da se `zaledite`

i strasno iznenadite kada procitate da su pobrojane zemlje - deo Evrope, licno sam jos u shoku :lol_2:

 

ok znamo svi da geografski jesu evropa,

ali opet ovako na gomili kao da nisu niti mogu biti,  a zasto - to ne umem da objasnim (sigurno neke predrasude)

Link to comment
Share on other sites

Ako niko - Av mi je odgovorio na prethodno opazanje:

 

 

Quote

Ako me pitate da li sam siguran da u Briselu znaju šta će sa sobom i  sa nama,

nisam siguran da tačno znaju šta će sa nama.

 

a ovo ujedno cini jos jedan adut opoziciji da konkretnije zaskoci vlast - jer ako EU ne zna sta ce sa Srb, to je zbog toga sto im nije jasan AV

zasto se opozicija ne istakne kao potpuno odredjena i jasna po tom pitanju kako bi i pomenuti brisel znao sta ce sa srb...

 

ima jos aduta, malopre sam procitala AV: Necemo u Nato

 

opozicija neka reaguje, zasto ga ne pitaju - Pa gde ces nesreco?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Spanija ce najverovatnije dobiti novu vladu.

 

Uz PSOE i UP (120+35 mandata) za izbor Sancheza glasace i poslanici Mas Pais (3 mandata), NCa (1), BNG (1) i Teruel Existe (1).

 

Potrebno je 176 glasova u prvom krugu. U drugom je dovoljno da bude vise glasova za nego protiv. To ce omoguciti katalonska levicarska partija ERC (13) i baskijski separatisti Eh Bildu (5 mandata). I jedna i druga stranka su ideoloski srodne sa novom vladajucom koalicijom (prvom takvom u Spaniji!), problem je sto su i jedni i drugi separatisticki pokreti koji zagovaraju nezavisnost Katalonije i Baskije. Takodje, za Sancheza ce biti i poslanici PNV. To je baskijska desnicarska partija, ali nisu za nezavisnost.

 

Protiv ce biti PP (88 mandata), Vox (52), Ciudadanos (10), JxCat(8), CUP(2), NA+(2 mandata, fakticki koalicija Cs i PP), PRC(1) i FAC(1). PSOE je zapretio da ce oboriti vladu u Kantabriji ako PRC bude glasao protiv Sancheza.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Danas su parlamentarni izbori u Slovackoj. Posle osam godina vlasti vladajuca Socijaldemokratska partija SMER bi mogla da ode u opoziciju, dok bi vlast preuzela desna opozicija. Poslednja anketa pred izbore pokazuje da bi moglo da se desi cudu i da SMER ne bude stranka sa najvecim brojem glasova vec da bi pobedu mogla da odnese stranka OLANO, konzervativna stranka. 

 

Ipak ovi izbori ce biti upamceni po dobrom rezultatu neonacisticke stranke LSNS Mariana Kotlebe. Na proslim izborima su bili peti, dok bi na ovim mogli da osvoje trece mesto. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Quote

Šef evropske diplomatije Žozep Borel izjavio je u Zagrebu da se nada da evropske zemlje neće morati da šalju vojsku na granicu između Grčke i Turske.

 

Vi sto zivite u Evropama ...... moze neko objasnjenje ....... kakva vojska, o cemu ovaj covek prica ....... u cemu je frka, gdje je zapelo sto bi rekli Bosanci ....... pa to su samo migranti, nasi prijatelji, nasa braca ...... nista mi nije jasno?!? Sto se ne puste lepo da malo obidju, pa ako im se svidja, ako ne ..... sta ima veze, neka ostanu.

 

Duboko sam razocaran.

On 11/10/2019 at 4:26 PM, GlennGould said:

Još je veća katastrofa što politički diletanti diljem drage nam EU oživeše populizam kao legitimnu kritiku establišmenta. 

 

potpuno legitimnu .... i  jos gore logicnu kritiku, zdravo-razumsku.

Link to comment
Share on other sites

I ja se pitam otkud najednom takva promena narativa. Do pre godinu/dve, sve sto se moglo cuti od EU zvanicnika (i politicara na visokim polozajima iz vodecih EU zemalja) je Refugees Welcome paroladok se Visegradska Grupa karakterisala kao sovinisticka i anticivilizacijska.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, RatzenStadt said:

I ja se pitam otkud najednom takva promena narativa. Do pre godinu/dve, sve sto se moglo cuti od EU zvanicnika (i politicara na visokim polozajima iz vodecih EU zemalja) je Refugees Welcome paroladok se Visegradska Grupa karakterisala kao sovinisticka i anticivilizacijska.

 

Da nije neki briselski fasizam? Sve mi mirise da su spremni na sve, pa i na zlocine da bi zaustavili jadne izbeglice.

 

To nije dobro. Dvolicna glupava djubrad.

 

Poljaci i Madjari su mnogo posteniji i neuporedivo inteligentniji.

Link to comment
Share on other sites

On 2/29/2020 at 11:21 AM, A sad said:

Danas su parlamentarni izbori u Slovackoj. Posle osam godina vlasti vladajuca Socijaldemokratska partija SMER bi mogla da ode u opoziciju, dok bi vlast preuzela desna opozicija. Poslednja anketa pred izbore pokazuje da bi moglo da se desi cudu i da SMER ne bude stranka sa najvecim brojem glasova vec da bi pobedu mogla da odnese stranka OLANO, konzervativna stranka. 

 

Ipak ovi izbori ce biti upamceni po dobrom rezultatu neonacisticke stranke LSNS Mariana Kotlebe. Na proslim izborima su bili peti, dok bi na ovim mogli da osvoje trece mesto. 

 

Zapravo, dobili su 0.07% manje od proslih izbora. Cetvrti su samo zato sto su SaS, a pogotovo SNS doziveli pad. SNS je bila ta stranka ekstremne desnice, vodio ih je kontroverzni Jan Slota koji je bio poznat po anti - madjarskoj i anti - romskom retorici. Nakon toga je predsednik stranke postao Andrej Danko, ali on ne deluje kao neko ko je dovoljno harizmatican, a ima i toga da stranka vise nema gde da pronadje glasace.

 

Veliki uspeh desnice, OLANO - NOVA je ubedljivo pobedila sa 25% i dobila jos 34 mandata. SMER je doziveo zestok poraz i nece praviti vladu. Populisticka stranka Sme Rodina (Mi smo porodica) i neonacististicki L'SNS su tu negde na 8%.

 

Debakl su doziveli SNS, ali i Most - Hid Bele Bugara koji je dobio tek nesto vise od 2%. Najveci neuspeh dozivela je koalicija Progresivne Slovensko - SPOLU, njima je cenzus bio 7% i nisu ga presli, a falilo im je oko 1 500 glasova!

 

Vladu bi trebalo da formiraju OLANO - NOVA, SaS i nova stranka Za l'udi, ali se i Kolar nudi. U opoziciju idu SMER i L'SNS.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Opa. Danas bila vrlo zanimljiva i neocekivana presuda Bundesverfassungsgericht-a (vrhovnog suda u Nemackoj, u Karlsrueu), da fakticki blokira (tacnije receno zapreti blokiranjem) novu rundu kvantitativnog izinga Evropskoj centralnoj banci, razuzdanoj epidemijom koronavirusa, zabranjujuci joj kupovinu nemackih drzavnih obveznica dok uspesno ne ponese "teret dokaza" koji joj je sud nametnuo. Evo nekoliko socnih detalja presude:

 

https://www.bundesverfassungsgericht.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/EN/2020/bvg20-032.html

 

Quote

 

In its Judgment of 11 December 2018, the CJEU held that the Decision of the ECB Governing Council on the PSPP and its subsequent amendments were still within the ambit of the ECB’s competences. This view...is simply untenable from a methodological perspective given that it completely disregards the actual economic policy effects of the programme.

...
"Based on their responsibility with regard to European integration (Integrationsverantwortung), the Federal Government and the German Bundestag have a duty to take active steps against the PSPP (Public Sector Purchase Programme, prim. bohumilo) in its current form."

...
It would have been incumbent upon the ECB to weigh these and other considerable economic policy effects and balance them, based on proportionality considerations, against the expected positive contributions to achieving the monetary policy objective the ECB itself has set. It is not ascertainable that any such balancing was conducted, neither when the programme was first launched nor at any point during its implementation. Unless the ECB provides documentation demonstrating that such balancing took place, and in what form, it is not possible to carry out an effective judicial review as to whether the ECB stayed within its mandate.

 

 


Polit-komovi su bili gotovi da se arci, rasipa i "spasava" cim je se pojavio koronavirus, ali su Nemci i Holandjani na vreme povukli rucnu, jos krajem marta, kada su blokirali masivni "eurobond" i rekli da moze samo zajam; ja sam se plasio da ce je, izlaskom ekonomski uvek racionalnih Britanaca iz Unije, ovi brzo rastociti, ali sam ocigledno bio u krivu, i mislim da se ovi dogadjaji mogu pokazati kao presudni za opstanak Unije. Inace, ovaj postupak se vodi od 2015. godine, kada ga je pokrenula grupa od oko 2000 nemackih pravnika i ekonomista zaleci se sudu na politiku ECB-a (koja je od 2014. u sklopu QE-ova kupila oko 2.2 triliona dugorocnih javnih obveznica (a ka'ce ih prodavati nazad - ne zna se!)), tvrdeci, izmedju ostalog, da ECB QE-ovima zalazi u monetarno finansiranje vlada, sto je ilegalno u EU. Prva odluka je donesena pred Evropskim sudom pravde u Luksemburgu, koji je presudio u korist ECB-a, ali slucaj je onda vracen u Karlsrue, Ustavnom sudu Nemacke, gde je danas doneta ova odluka. Ovo je ujedno i prvi slucaj u kojem je nemacki sud ponistio jurisdikciju evropskog suda...

Edited by bohumilo
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/6/2020 at 12:49 AM, bohumilo said:

Bundesverfassungsgericht-a 

 

Jel ovo uopste prava rec? 😄

 

 

Elem, ko ima ingerencije nad kim sto se tice EU organi - vlade drzava?

 

Uzimajuci u obzir nacin na koji je organizovana EU, sta bi ti predlozio kao mere ekonomske podrske u post korona periodu?

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Pavaroti said:

Cemu se mi nadamo kad Nemci vec 16godina ''nemaju''bolju'od nje. Bukvalno komedija

Sta hvlali Mutti?

Po meni jako ozbiljan politicar...

Bio bi srecan da mi ovde imamo nekog 50% njenog kalibra....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

zasto se na ovom topiku ne prati / ne analizira problematika pristupnih poglavlja Srbije? mene je to zanimalo kad je Hrvatska prolazila takav proces, na starom boardu bilo nas je nekoliko koji smo pratili kako se napreduje (a kako ne), vodila se neka diskusija, uvijek se nesto novo saznalo. ovdje nista, tajac, mrtva bara. este vi odustali od EU?

 

...

 

bacio sam oko na Wikipediju, pretpostavljam da je kronologija tocna. prvo poglavlje Srbija otvara koncem 2015. sad smo vec na sredini 2020. trebalo bi to lagano privoditi kraju. Hrvatska je prvo poglavlje otvorila sredinom 2006. a posljednje zatvorila sredinom 2011. dakle punih 5 godina (racunajuci i blokade).

Преговарачки поступак

Правна тековина Европске уније Процена ЕК на почетку Посматрање започето Посматрање завршено Поглавље отворено Поглавље затворено
1. Слобода кретања роба Потребно је више напора 17.06.2014 12.09.2014
2. Слобода кретања радника Потребно је више напора 23.01.2014 25.03.2014
3. Право пословног настањивања и слобода пружања услуга Потребно је више напора 30.01.2014 13.03.2014
4. Слобода кретања капитала Потребно је више напора 13.10.2014 15.12.2014 10.12.2019
5. Јавне набавке Потребно је више напора 21.03.2014 13.05.2014 13.12.2016.
6. Право трговачких друштава Не очекују се велике тешкоће 11.12.2014 05.02.2015 11.12.2017.
7. Право интелектуалне својине Потребно је више напора 24.09.2014 13.11.2014 20.06.2017.
8. Тржишна конкуренција Потребно је више напора 31.03.2014 05.11.2014
9. Финансијске услуге Потребно је више напора 21.01.2015 17.03.2015 27.06.2019
10. Информационо друштво и медији Потребно је више напора 22.05.2014 02.07.2014
11. Пољопривреда и рурални развој Потребан је значајан напор 18.03.2014 16.09.2014
12. Безбедност хране, ветеринарска и фитосанитарна политика Потребно је више напора 03.02.2014 24.10.2014
13. Рибарство Не очекују се велике тешкоће 30.09.2014 14.11.2014 25.06.2018.
14. Саобраћајна политика Потребно је више напора 16.12.2014 27.02.2015
15. Енергетика Потребно је више напора 29.04.2014 12.06.2014
16. Порези Не очекују се велике тешкоће 14.10.2014 06.03.2015
17. Економска и монетарна политика Не очекују се велике тешкоће 02.12.2014 12.03.2015 10.12.2018.
18. Статистика Не очекују се велике тешкоће 20.05.2014 26.11.2014 10.12.2018.
19. Социјална политика и запошљавање Потребно је више напора 10.02.2014 26.06.2014
20. Предузетништво и индустријска политика Не очекују се велике тешкоће 03.04.2014 02.07.2014 27.02.2017.
21. Трансевропске мреже Потребно је више напора 29.04.2014 27.02.2015
22. Регионална политика и координација структуралних инструмената Потребно је више напора 01.10.2014 29.01.2015
23. Правосуђе и основна права Потребан је значајан напор 25.09.2013 10.12.2013 18.07.2016.
24. Правда, слобода и безбедност Потребан је значајан напор 02.10.2013 13.12.2013 18.07.2016.
25. Наука и истраживање Не очекују се велике тешкоће 06.10.2014 01.12.2014 13.12.2016. 13.12.2016.
26. Образовање и култура Не очекују се велике тешкоће 20.02.2014 04.04.2014 27.02.2017. 27.02.2017.
27. Животна средина Потпуна неусклађеност са законодавством ЕУ 15.09.2014 21.11.2014
28. Заштита потрошача и здравља Потребно је више напора 04.12.2014 04.02.2015
29. Царинска унија Не очекују се велике тешкоће 26.03.2014 04.06.2014 20.06.2017.
30. Спољни односи Не очекују се велике тешкоће 02.07.2014 09.10.2014 11.12.2017
31. Спољна, безбедносна и одбрамбена политика Не очекују се велике тешкоће 15.07.2014 10.10.2014
32. Финансијски надзор Потребан је значајан напор 17.10.2013 26.11.2013 14.12.2015
33. Финансијски и буџетски прописи Не очекују се велике тешкоће 27.01.2015 24.03.2015 25.06.2018.
34. Институције
35. Остала питања: Односи са Косовом Потребно је више напора 22.01.2014 25.03.2015 14.12.2015
Напредак   34 од 34 34 од 34 18 од 34 2 од 34

 

 

...

 

Tijek pregovora

Poglavlje Procjena Europske komisije na početku pregovora Trenutno stanje poglavlja prema Europskoj komisiji Početak Screeninga Završetak Screeninga Poglavlje blokirano Poglavlje odblokirano Poglavlje otvoreno Poglavlje zatvoreno
1. Sloboda kretanja roba Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 16.1.2006. 24.2.2006. - - 25.7.2008. 19.4.2010.
2. Sloboda kretanja radnika Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 19.7.2006. 11.9.2006. - - 17.6.2008. 2.10.2009.
3. Pravo poslovnog nastana i sloboda pružanja usluga Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 21.11.2005. 20.12.2005. - - 26.6.2007. 21.12.2009.
4. Sloboda kretanja kapitala Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 25.11.2005. 22.12.2005. 12.2008. 10.2009. 2.10.2009. 5.11.2010
5. Javne nabave Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 7.11.2005. 28.11.2005. - - 19.12.2008. 30.6.2010.
6. Pravo trgovačkih društava Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 21.6.2006. 20.7.2006. 12.2008. 10.2009. 26.6.2007. 2.10.2009.
7. Pravo intelektualnog vlasništva Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 6.2.2006. 3.3.2006. - - 29.3.2007. 19.12.2008.
8. Tržišno natjecanje Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 8.11.2005. 2.12.2005. - - 30.6.2010. 30.06.2011.
9. Financijske usluge Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 29.3.2006. 3.5.2006. - - 26.6.2007. 27.11.2009.
10. Informacijsko društvo i mediji Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 12.6.2006. 14.7.2006. - - 26.7.2007. 19.12.2008.
11. Poljoprivreda i ruralni razvitak Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 5.12.2005. 26.1.2006. 12.2008. 10.2009. 2.10.2009. 19.4.2011.
12. Sigurnost hrane, veterinarstvo i fitosanitarni nadzor Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 9.3.2006. 28.4.2006. 12.2008. 10.2009. 2.10.2009. 27.7.2010.
13. Ribarstvo Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 24.2.2006. 31.3.2006. 12.2008. 2.2010. 19.2.2010. 6.6.2011.
14. Prometna politika Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 26.6.2006. 28.9.2006. - - 21.4.2008. 5.11.2010.
15. Energetika Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 15.5.2006. 16.6.2006. - - 21.4.2008. 27.11.2009.
16. Porezi Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 6.6.2006. 12.7.2006. 12.2008. 10.2009. 2.10.2009. 30.6.2010.
17. Ekonomska i monetarna unija Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 16.2.2006 23.3.2006 - - 21.12.2006. 19.12.2008
18. Statistika Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 19.6.2006. 18.7.2006. 12.2008. 10.2009. 26.6.2007. 2.10.2009.
19. Socijalna politika i zapošljavanje Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 8.2.2006. 22.3.2006. - - 17.6.2008. 21.12.2009.
20. Poduzetništvo i industrijska politika Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 27.3.2006. 5.5.2006. - - 21.12.2006. 25.7.2008.
21. Trans-europske mreže Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 30.6.2006. 29.9.2006. 12.2008. 10.2009. 19.12.2007. 2.10.2009.
22. Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 11.9.2006. 10.10.2006. 12.2008. 10.2009. 2.10.2009. 19.4.2011.
23. Pravosuđe i temeljna ljudska prava Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 6.9.2006. 13.10.2006. - - 30.6.2010. 30.06.2011.
24. Pravda, sloboda i sigurnost Potrebno uložiti značajne i kontinuirane napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 23.1.2006. 15.2.2006. 12.2008. 10.2009. 2.10.2009. 22.12.2010.
25. Znanost i istraživanje Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 20.10.2005. 14.11.2005. - - 12.6.2006. 12.6.2006.
26. Obrazovanje i kultura Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 26.10.2005. 16.11.2005. - - 11.12.2006. 11.12.2006.
27. Okoliš Potrebno uložiti velike napore Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 3.4.2006. 2.6.2006. 12.2008. 2.2010. 19.2.2010. 22.12.2010.
28. Zaštita potrošača i zdravlja Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 8.6.2006. 11.7.2006. - - 12.10.2007. 27.11.2009.
29. Carinska unija Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 31.1.2006. 14.3.2006. 12.2008. 10.2009. 21.12.2006. 2.10.2009.
30. Vanjski odnosi Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 10.7.2006. 13.9.2006. - - 12.10.2007. 30.10.2008.
31. Vanjska, sigurnosna i obrambena politika Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 14.9.2006. 6.10.2006. 12.2008. 4.2010. 30.6.2010. 22.12.2010.
32. Financijski nadzor Potrebno uložiti određeni napor Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 18.5.2006. 30.6.2006. - - 26.6.2007. 27.7.2010.
33. Financijske i proračunske odredbe Ne očekuju se značajnije poteškoće Uglavnom usklađeno s pravnom stečevinom 6.9.2006. 4.10.2006. - - 19.12.2007. 30.06.2011.
34. Institucije Ništa nije potrebno za usvajanje - - - - - - 5.11.2010.
35. Ostala pitanja Ništa nije potrebno za usvajanje - - - - - - 30.06.2011.
Trenutna situacija             33 od 33[3] 33 od 33[4]
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Otvaranje poglavlja je stvar trgovine u vezi sa ustupcima na Kosovu. Ako obratiš pažnju za 5 godina nismo zatvorili ni jedno osim onih koji se automatski zatvaraju jer smo već bili na EU standardima. Realno gledajući Srbija se udaljava od EU svaki dan jer mi u apsolutno svim EU standardima propadamo. Zato ovde ni ne postoji tema u javnosti o zatvaranju tačaka a jedino što se u medijima predstavlja kao uspeh su otvaranje tačaka.

 

Ako nisam nešto prevideo iz tabela HRV je najduže za dve godine zatvarala svaku tačku što je još jedan pokazatelj da Srbija ne ide u pravcu EU iako vlast javno izjavljuje da su posvećeni tom putu. Uopšteno mi se čini da EU postaje sve manje i manje bitna tema u Srbiji što je jako opasno obzirom ko nam je na vlasti. Režimski mediji u principu sprovode anti EU kampanju iz čega ja izvlačim zaključak da je ova vlast samo deklarativno za EU.

  • Like 8
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Pa naravno da je samo deklarativno za eu, toliko da nam ne uvedu sankcije i da izmuzemo neki evro. 

Ne moze Sns protiv sebe, ako bi se kretali ka eu morali bi sami sebe da smene na tom putu. 

Srbija je vec duze vreme izolovana drzava, da nema Kosova ne bi nas niko ni spomenuo. I sa ovim otvaranjem granica, su samo pokazali koliko ih niko ni 2% ne zarezuje. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Mislim da je sada, nazalost, na snazi konsenzus SNS rezima i EU da kao napredujemo na putu ka EU, a da tamo nikada ne udjemo.

 

Ovakva saradnja je idealna i za jedne i za druge - SNS ima odresene ruke da zavodi diktaturu, a EU odgovara Srbija kao zemlja kandidat.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 5/26/2020 at 11:33 AM, goldberg said:

Mislim da je sada, nazalost, na snazi konsenzus SNS rezima i EU da kao napredujemo na putu ka EU, a da tamo nikada ne udjemo.

 

Ovakva saradnja je idealna i za jedne i za druge - SNS ima odresene ruke da zavodi diktaturu, a EU odgovara Srbija kao zemlja kandidat.

 

Na zalost ovako izgleda. Ali ako je Vucic konstantan I nepromenljiv, neki drugi vetrovi mogu da dunu iz Evrope, novi politicari I sl, 

koji ce imati nadamo se bolju viziju za Srbiju od Merkelove, Makrona I ostalih.

 

Link to comment
Share on other sites

Niko Srbiju nece spreciti da napreduje ka EU kad bi stvarno htela. Ovi nece, to naravno nosi svoje ekonomske i politicke posledice. Politicke su izolacija koju vec imamo, ekonomske su motanje kablova kao top investicija i kineski otpad koji postajemo.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 6/10/2020 at 7:28 AM, vilhelmina said:

Danas ce ovdasnji glavni tuzilac objaviti vazne podatke vezane za istragu u slucaju ubistva Olof Palmea. Cela Svedska se pretvorila u uvo i ocekuje obracanje zakazano za 9:15. 
Od ubistva je proslo 34 godine i jos se ne zna ko ga je pocinio.

 

i?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Vjekoslav said:

 

i?


I nista...

Otprilike razocarenje u javnosti jer je tuzilac samo mogao da saopsti ko je najverovatniji ubica, ali sudjenja nece biti, pa time ni potvrde sumnji, jer je taj covek umro 2000 godine. Bez sudjenja ostaju samo indicije, koliko god ozbiljne bile, jer nema materijalnih dokaza. Najbitniji momenat je ipak taj da se istraga duga 34 godine, sada definitivno obustavlja. 

Naravno da ce pojedini novinari i javnost nastaviti da spekulisu, ali za policiju i tuzilastvo sve staje na tacki na kojoj bi optuznica bila podignuta, da je osumnjiceni ziv, a nije.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...