Kojih 15 albuma biste poneli kao emergency kit na pusto ostrvo?

Akiro

Pokušavao da smanjim na uobičajenih 10 za takva pitanja, ali nikako mi nije uspelo. Jedva sam se nekako na 15 ograničio (50 bi bio realniji emergency kit). Malo sam varao sa live albumima, pošto se kod live-albuma na neki način radi o best of kompilacijama pa sadrže dosta toga. Sa druge strane interpretacije na live albumima mogu da budu neuporedivo bolje od interpretacija na studijskim albumima. Rhythm of the Heat na Peter Gabriel Plays Live, na primer, je jednostavno pesma bez koje ne mogu da živim dok je studijska verzija blago dosadna. Manu Katche rulez!

Kod izbora sam primetio da se ovo pomalo razlikuje od muzike koju dnevno slušam u kolima, uz posao i sl. Ovo su albumi (u slučaju klasike dela/interpretacije) koje od više puta godišnje do bar jedanput godišnje slušam (dobro, ima ih još) i bez kojih stvarno ne bih mogao na pusto ostrvo. All-time muzika za me-time. Ako su se u izboru od nekoliko terabajta izborili, znači da ima nešto u njima. Redni broj ne označava nikakvu poziciju, ovi su svi broj jedan.

1. Joy Division - Closer

2. Simple Minds - Empires and Dance

3. Simple Minds - New Gold Dream (zadnji album na kome su još valjali, pre nego što ih je Steve Lillywhite sa svojom produkcijom uništio. Ovde su dostigli vrh filigranosti)

4. King Crimson - In the Court of the Crimson King (sa ovim i Pink Floydom me je burazer po ujaku u mladim danima, negde 72., indirektno usmerio na kasniju alternativu, a čovek je bio klasičan Woodstockaš, koji organski ne podnosi alternativu 😁)

5. Japan - Oil on Canvas

6. Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination

7. Dead Can Dance - Into the Labyrinth

8. Peter Gabriel - Plays Live

9. Pink Floyd - Wish you were here

10. Jan Garbarek - Twelve Moons

11. Ultravox - Vienna

12. Carl Orff - Carmina Burana (Ozawa, berlinski filharmoničari)

13. Tchaikovsky - Piano Concerto No.1 (Argerich, Abbado, berlinski filharmoničari)

14. Rachmaninov - Piano Concerto No. 2 (Rbinstein, Reiner, čikaška simfonija)

15. Mussorgsky - Slike sa izložbe (Orkestracija Ashkenazy (Ravel je malo limunadast), Philharmonia Orchestra)

Da čujemo šta ko još smatra remek delima bez kojih ne bi mogao na pusto ostvro.

Edited by Akiro
  • Like 2

Mislim da si propustio da kažeš da od celog albuma neko može da voli jednu ili dve numere. Retko je da ih je više voljenih sa jednog albuma.

Čak i fina štampa, The Financial Times se tu saplete pa kaže (2007) da produkcijske kuće treba da daju uzorke svojih albuma, kao što promoteri onih malih  bočice proizvođača šampona rade. Wrong!

Šampon je sav isti u boci ali pesme u albumu nisu.

Bolje da si rekao koji bi CD nasnimili sa svojim omiljenim pesmama i odneo u negde gde možeš da ga slušaš, pa i na pusto ostrvo. Pa to se i radi, radite i vi, ne cele albume nego šta vam se sviđa na svoje smartphone pa sa njih slušate.

Da baš dođem na samrtni odar, koju bi pesmu voleo da čujem, poslednju u životu, bila bi Jimi Hendrix "All along the watchtower". Ćerka zna da je izvede na klaviru.

• Like 1

2 hours ago, srbija do tokija said:

Mislim da si propustio da kažeš da od celog albuma neko može da voli jednu ili dve numere. Retko je da ih je više voljenih sa jednog albuma.

Čak i fina štampa, The Financial Times se tu saplete pa kaže (2007) da produkcijske kuće treba da daju uzorke svojih albuma, kao što promoteri onih malih  bočice proizvođača šampona rade. Wrong!

Vidis, ja bas znam nekoliko albuma koji su od pocetka do kraja remek dela i gde bi greota bila ista seci ili izostavljati. Nisam siguran da ih umem 15 takvih nabrojati ali recimo nekoliko primera bi bili London Calling i Sandinista! od The Clash, Fun House od The Stooges, Hendrixov Electric Ladyland, Mollusk od Ween...

• Like 1

asocirao me naslov topica na staru (i jos uvijek zivu) radio emisiju BBC-a "Desert Island Discs". autoru topica je vjerojatno poznata, no mozda mladjima nije, pa rekoh, steta da propuste (takvo blago)

Desert Island Discs is a radio programme broadcast on BBC Radio 4. It was first broadcast on the BBC Forces Programme on 29 January 1942.[2]

Each week a guest, called a 'castaway' during the programme, is asked to choose eight recordings (usually, but not always, music), a book and a luxury item that they would take if they were to be cast away on a desert island, whilst discussing their lives and the reasons for their choices. It was devised and originally presented by Roy Plomley. Since 2006, the programme has been presented by Kirsty Young. More than 3,000 episodes have been recorded, with some guests having appeared more than once and some episodes featuring more than one guest.[3] An example of a guest who falls into both categories is Bob Monkhouse, who appeared with his co-writer Denis Goodwin on 12 December 1955 and in his own right on 20 December 1998.[4] In February 2019, a panel of broadcasting industry experts named Desert Island Discs the "greatest radio programme of all time".[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Desert_Island_Discs

The History of Desert Island Discs

Late one evening in 1941, freelance broadcaster Roy Plomley was at his home and already in his pyjamas, when an idea came to him. He sat down and wrote immediately to the BBC. That letter reached the in-tray of the BBC’s Head of Popular Record Programmes, Leslie Perowne. The pitch was successful and a broadcasting institution was born.

That first Desert Island Discs was recorded in the BBC’s bomb-damaged Maida Vale studio on 27th January 1942 and aired in the Forces Programme at 8pm two days later. It was introduced to the listening public as "a programme in which a well-known person is asked the question, if you were to be cast away alone on a desert island, which eight gramophone records would you choose to have with you, assuming of course, that you had a gramophone and an inexhaustible supply of needles".

Plomley’s first castaway was the popular Viennese comedian, actor and musician, Vic Oliver. The first piece of music chosen by Vic Oliver, and therefore by any castaway, was Chopin’s Étude No.12 in C minor played by pianist Alfred Cortot. During these war years, every BBC Radio show was scripted and Plomley and his guests would 'read' their conversations. On 7th May 1942 Roy Plomley made his first appearance as a castaway when the programme was presented by Leslie Perowne.

The programme came off air in 1946 returning to the Home Service in 1951. On 16th September that year, the choice of luxury was introduced when garlic was chosen by the actress Sally Ann Howes. The choice of book made its first appearance on 9th October 1951 when actor and director Henry Kendall chose Who’s Who in the Theatre. According to Roy Plomley’s book, Desert Island Lists, in addition to the volume of Shakespeare, the castaways would be given a copy of the Bible, which was assumed to have been deposited there by The Gideon Society.

In September 1967, Desert Island Discs transferred to the newly created Radio 4 service. Roy Plomley continued to present the programme until his death, from pleurisy, in May 1985. He was 71. He was replaced by Michael Parkinson who dispensed with the ritual of the pre-recording lunch at Plomley’s club, the Garrick, and insisted that the music was played to the guests during the recording rather than edited in afterwards. Parkinson presented the last of his 96 programmes on 13th March 1988, when his guest was the athlete Brendan Foster.

Sue Lawley became the first female presenter and over the following 18 years, Lawley, a former Nationwide presenter, interviewed 750 people from all aspects of public life including politics, entertainment, science and sport. Describing the role as “one of the best jobs in broadcasting”, Lawley left Desert Island Discs in August 2006 and was replaced by journalist and broadcaster, Kirsty Young. During her tenure in the chair the programme has become available to listen again online and is available as a download.

p04qvp3p.jpg

https://www.bbc.co.uk/programmes/articles/5qhJd1byxhTBYbSCFmw580y/desert-island-discs-podcasts

• Like 1
  • Thanks 1

Zanimljiva tema koja u prevodu znaci - vasih 15 omiljenih albuma. Ja je bar tako shvatam.
I slazem se sa @Radoye..mada obicno albume pamtimo po singlovima,postoje oni koji fantasticno funkcionisu kao zaokruzena celina i koji kao takvi imaju kultni status.

Ja imam nekolicinu takvih,ali gde nadje bas 15? :krstipd4::classic_biggrin:

Prvi album Bijelog dugmeta, Kad bi bio bijelo dugme

Drugi album Smaka, Crna dama

Drugi album Leb i sol, Leb i sol 2

Indexi - prva kompilacija

Yu grupa - Yu zlato

Time - prvi album, Time

Azra - Suncanom stranom ulice

Riblja corba - Kost u grlu

Dire Straits, prvi album Dire straits

PInk FLoyd - Wish you were here

nastavice se...

11 hours ago, srbija do tokija said:

Bolje da si rekao koji bi CD nasnimili sa svojim omiljenim pesmama i odneo u negde gde možeš da ga slušaš, pa i na pusto ostrvo. Pa to se i radi, radite i vi, ne cele albume nego šta vam se sviđa na svoje smartphone pa sa njih slušate.

Da baš dođem na samrtni odar, koju bi pesmu voleo da čujem, poslednju u životu, bila bi Jimi Hendrix "All along the watchtower". Ćerka zna da je izvede na klaviru.

Za Hendrix-a se 100% slažem, njegova verzija te pesme je najbolja i ima drive za razliku d Dylanovog originala, koji je blago dosadnjikav, a i mnogo bolja od Ferry-jeve obrade. Ne bi mi baš bila poslednja u životu, ali je jedan od all time favorita. ( a inače čak ni ne slušam te Woodstock varijante, ali All along the Watchtower rulez)

Međutim, grešiš, sinko, silno grešiš. Ima zaokruženih albuma, da ne govorimo o koncept-albumima, koji se bez daha slušaju od A do Z. Moji navedeni svi u tu kategoriju spadaju. Nije to Madonna sa dva hita i 13 sranja na albumu. Prvih 4 albuma Simple Minds-a (dok se nisu iskvarili) se svi slušaju u celini, posebno New Gold Dream. Wish you were here, Closer i Vienna su takođe zaokružene celine, Tales of Mystery and Imagination, In the Court of the Crimson King i Twelve Moons su konzeptualni, a Into the Labyrinth, Peter Gabriel plays Live i Oil on Canvas su live-koncerti, time best of kompilacije, ovaj zadnji čak takođe koceptualni. Malo ko bi Viennu od Ultravox-a, doduše, ozbiljno uzeo, ali taj album daje jednu zaokruženu sliku, meni je to jedna elektronska mini opera takoreći.

Imaš gomilu muzičara, koji se ne slušaju u varijanti pesama već celih albuma. Laury Anderson, Brian Eno, Nico, Residents, John Zorn, Terry Riley, Clint Mansell, Stockhausen, Pierre Schaeffer, etc, pa čak i među (uslovno rečeno) nešto malo komercijalnijim umetnicima imaš Dead Can Dance i solo projekte Lise Gerrard, David Sylvian-a, Can, Holger Scukay-a, Fripp-a, Waits-a,... Čak i oni baš komercijalni kao Mike Oldfield, Pink Floyd, Genesis, Vollenweider, etc, imaju gomilu albuma, koji se kao celina slušaju.  Zato sam i imao problem sa izborom. U par terabajta imam u celoj gomii i nekoliko stotina naslova, koji se stvarno kao celina slušaju. Na kraju mi je u listi za pusto ostrvo možda nešto malo komercijalniji izbor pošto zanimljivi umetnici kao John Zorn i Steve Reich (takođe Gotika, metal i EBM) ne mogu baš uvek i u svakom raspoloženju da se slušaju. Ali ostaje da bi mi i 50 albuma bilo malo. 😉

Edited by Akiro

7 hours ago, Crni Bombarder said:

Zanimljiva tema koja u prevodu znaci - vasih 15 omiljenih albuma. Ja je bar tako shvatam.
I slazem se sa @Radoye..mada obicno albume pamtimo po singlovima,postoje oni koji fantasticno funkcionisu kao zaokruzena celina i koji kao takvi imaju kultni status.

Ja imam nekolicinu takvih,ali gde nadje bas 15? :krstipd4::classic_biggrin:

Pročitaj odgovor Bilo je to vrijeme ruža. Imam par stotina takvih (u par hiljada ukupno, živeli torrenti). Ali nije samo omilljenih. Pusto ostrvo je završen čin. Tu se nosi specijalan izbor između omiljenih. Čar je u ograničenju količine.

Edited by Akiro

Nastavljamo...

Led Zeppelin -Physical Graffiti, dupli album, najvise muzike 🙂

Black Sabbath - Sabotage

Rolling Stones - neku kompilaciju

Cream - Live Cream

Paul Simon - Gracelend

Poslije ovog pokusaja, definitivno mogu reci da je nemoguce izabrati 15 albuma.:smiley33:

Da krenem od pocetka mogao bih da izaberem novih 15 albuma, da ni jedan ne ponovim i tako ko zna koliko puta :smiley5:

• Like 1

Ne znam da li je ovo tema da se metne 15 omiljenih albuma, ali ja sam se stvarno ufurao u film da sam na pustom ostvru i sta bih slusao.

Za neko kuliranje preko dana:

William Onyeabor  - Who is William Onyeabor?

The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society

Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club

The Specials - The Best of The Specials

Bob Marley and the Wailers - Legend

The Beatles - Abbey Road

Mac DeMarco - Salad Days

Pink Floyd - Meddle

The Beach Boys - Pet Sounds

Haustor - Bolero (da mogu uz Šal od svile da izvodim uveče ritualni ples kada zapalim vatru)

Damon Albarn - Everyday Robots (omiljeni album kada pada kiša)

Ladytron - Best of 00-10 (za čiliranje posle ponoćI)

Roki Vulovic - Komplicija hitova skinutih sa jutjuba u najgorem mogucem kvalitetu (za Srbovanje na pustom ostrvu i pljuvanje po zapadu koji je kriv sto sam tamo zavrsio)

Prti Bee Gee - Grejtest hits (cisto da okolni majmuni i ostale divlje zveri vide da sam gotivan i da dodju nekada da zablejimo i ponesu pivo)

David Bowie - Best of Bowie (nisam mogao za jedan album da se odlucim, bolje ovako, vise pesama bez kojih ne bi mogao na jednom cd-u)

• Like 3
  • Ha-ha 1

Biosphere -  Substrata

Natacha Atlas - Halim

Aloof - Sinking

Massive Attack - Mezzanine

Suba - Sao Paolo Confesions

Luke Slater - Freak Funk

Circulation - Colours

Vangelis Blade Runner OST

Aphex Twin - Selected Ambient Works kec

Burial - Untrue

Carl Craig - More Songs... 

Gus Gus - Arabian Horse

The Prodigy - Fat of the Land

Darkvud Dab - Život počinje u Tridesetoi Toi Toi Toi

Babe - Babe 

i ako može sve Free Zone kompilacije 😍

Pink Floyd - Animals

Stereo MC's - Connected

Thievery Corporation - The Temple of I & I

Shpongle - Tales of the Inexpressable

Deep Dive Corp. - Beware of Fake Gurus

Pekinška Patka - Plitka Poezija

Sex Pistols - Never Mind the Bollocks

Prodigy - The Fat of the Land

Brian Eno - Another Green World

Jamiroquai - Travelling Without Moving

David Bowie - Scary Monstars

Bauhaus - Burning From the Inside

Bob Marrley - Exodus

Gaada Diwane de Bechar - Amin, Amin

Miladojka Youneed - Bloodylon

Nezahvalno zaista, mogu još dva puta ovoliko da ponesem, posebno na pusto ostrvo. Bez pribora za ribolov sigurno ne bih išao. :classic_biggrin:

Edited by Barracuda
  • Like 3

astral weeks van morrison
the doors 1967
LZ phisical graffiti
yes fragile
a love supreme trane
bitches brew miles
heavy weather weather report
luna nestvarne stvari
ELP-ELP 1970
a saucerful of secrets pink floyd
the sound-from the lions mouth
gza-liquid swords
dr dre-the chronic
velvet underground 1967
van der graaf generator-pawn hearts

• Like 2

Prezajebano, ali kad bih baš morao 15:

AGALLOCH - the mantle

IN FLAMES - whoracle

CIRCLE TAKES THE SQUARE - as the roots undo

DEFTONES - white pony

TOOL - lateralus

MASTODON - crack the skye

BETWEEN THE BURIED AND ME - colors

THE OCEAN - precambrian

DEATHSPELL OMEGA - paracletus

CYNIC - traced in air

OPETH - blackwater park

MISERY SIGNALS - of malice and the magnum heart

DEATH - symbolic

PAIN OF SALVATION - remedy lane

PORCUPINE TREE - in absentia

• Like 1

1. The Smiths - The Queen is dead

2. Pixies - Surfer Rosa

3. Pixies - Doolittle

4. Lou Reed - New York

5. Pankrti - Zbrana Dela 1977 - 1988

6. Morrissey - Greatest Hits

7. EKV - S' vetrom uz lice

8. The Velvet Underground - The  Velvet Underground & Nico

9. Kud Idioti - Bolivia R'N'R

10. Ramones - Road to Ruin

11. Idoli - Odbrana i Poslednji Dani

12. Azra - Sunčana Strana Ulice

13. Azra - Filigranski Pločnici

14. Bedrich Smetana - Vltava

15. Nick Cave - The Boatman's Call

• Like 2

Probao sam … nema sanse …… mozda 150 albuma? :classic_biggrin: Lako je ovoj omladini, malo Pink Floyd, malo Roki Vulovic, :classic_tongue: mi do Rokija ne stignemo, a lista vec na 14 strana. Zato da malo ozivimo topik, sa pojedinacnim albumima ……… recimo jedan koji je pre 20-tak godina promenio totalno moj muzicki ukus u trenutku kada sam postao beznadezno prezasicen klasicnom rock/soul/funk glazbom ……..  LUDovic Navarre …. Saint Germain ….. i neki drugi koje su napamet znale i sve moje komsije …….. a koji opet veze nemaju jedan s drugim …...

Edited by Denis Jasharevic
  • Like 1

14 hours ago, Bek said:

Ovaj poslednji bi nosio zbog omota?

Ja? Ne. Zbog omota bih radije nosio Miru Škorić.

@Bek ybt, tek sad sam provalio da si ti malo kanda ljut na mene …….. greska sinovac, nisam imao nameru da te provociram, naprotiv, dobra ti je bila zayebancija sa Roki Vulovicem …… cak sam i overio na YouTube-u ko je lik ….. vrhunski …. ali dobro ajde, nema veze …. idemo dalje za iste pare …….

Edited by Denis Jasharevic

Pa, ja uopšte ne bih nosila one kultne, jer sam prezasićena (što se uostalom desi sa svim). Istina, ima nekih koje slušam, pa napravim 5-10 godina pauzu, pa se vratim..možda tako.

Ja ću da počnem, pa da dodajem kad se setim nekih, ne mogu sve odjednom.

Evo recimo

Morrissey - Years of refusal

The Smiths - The queen is dead

Pulp - neki best of

Amelie Poulain soundtrack

New order - Substance

Edited by JFW
  • Like 1

THE ROLLING STONES - Singles Collection - The London Years

THE ROLLING STONES - Sticky Fingers

BOB DYLAN - Time Out Of Mind

NEIL YOUNG - Tonight's The Night