Abortus, retorički

Darth Bane

3 hours ago, Denis Jasharevic said:

Medjutim, ja nikako da dobijem odgovor, zasto je bre ta Alabama odjednom centar sveta, a realno je teska vukoyebina?

Pa imate u Evropi Poljsku, Severnu Irsku, Maltu gde su zakoni isti ili jos gori nego u Alabami, ali iz potpuno sumanutog razloga - nikome to nije interesantno. 40 miliona Evropljana tu zivi.

Ovo je druga tema, a odgovor je: popularna (ne)kultura. Svet gleda sta se dogadja u USA, jbg.

Prosao sam kroz tvoju Canadu dosta puta. Vancouver i Edmonton su mi medju najlepsim gradovima koje sam video bilo gde, a za njih niko nije cuo. S druge strane, ziveo sam u Kansasu, u blizini Dodge City, za koji su svi culi - a to je bezlicna rupa usred polja kukuruza precnika 200 milja. Sta ces, Poljska nije imala kauboje i Indijance a mi smo odrasli na filmovima i stripovima.

Alabama je bitna zato sto ce ovaj njen zakon ili biti oboren na Supreme Court ili nece, a to ce postaviti presedan za citavu USA.

Tuzno, kakav napad na zdravlje zene:

“People are frantic because they don’t understand what’s happening,” said Erin King, an OB-GYN and the executive director of Hope Clinic for Women. “They’re panicked. You can hear their stress level.”

In Missouri, the only remaining abortion clinic is expected to shutter its doors at the end of the week, handing the anti-abortion movement a victory of epic proportions. For the first time since Roe v. Wade was decided in 1973, Missouri will become the only state in the U.S. where women cannot access legal abortions.

And so Hope Clinic, positioned across state lines but just 10 minutes from downtown St. Louis, was bracing for an influx of patients.

Already, more than 50 percent of the women the clinic serves come from Missouri. Many travel to Illinois to circumvent Missouri’s onerous regulations, which can be both costly and emotionally taxing. In Missouri, a woman who wants an abortion must travel to the one remaining clinic, provide informed consent, wait 72 hours before her procedure, and undergo a pelvic exam even if she is having a medication abortion. That last requirement is at odds with the American College of Obstetricians and Gynecologists, which says the decision should be left up to the provider.

In past years, as the number of abortions in Missouri has decreased, Illinois has provided more and more care to out-of-state patients. Now, King was trying to work out how they could accommodate an even larger volume.

“Obviously our first concern is the patients,” she said. “We are looking at having extra staff, expanding our clinic hours, and looking at our schedule to see what we can do.”

The news of the potential closure comes days after Missouri Gov. Mike Parson signed a bill that bans abortion at eight weeks of pregnancy, with no exceptions for rape or incest. Similar bills have passed in Georgia, Ohio, Kentucky and Mississippi this year; Alabama went further, virtually outlawing abortion outright. On Wednesday, Louisiana sent a six-week abortion ban to the governor’s desk. None of the bills have gone into effect, and all are expected to face legal challenges.

Missouri’s eight-week ban blatantly violates past Supreme Court decisions that say abortion is legal until a fetus reaches viability. But it’s not the reason the last standing abortion clinic in the state, located in St. Louis, is poised to close.

Procitati text kako se moze zloupotrebiti vlast:

https://www.huffpost.com/entry/missouri-last-abortion-clinic-closed-patients_n_5cefddc2e4b00cfa19673890

10 hours ago, Angelia said:

Tuzno, kakav napad na zdravlje zene:

To za one koji bagatelisu sve retrogradne zakone o abortusu, ukljucujuci i poslednji u Alabami, sve s objasnjenjima kako se ionako nece primenjivati, zene ce moci da idu u druge drzave, i nista im se lose nece desiti. Prema ovom tekstu, a nema razloga da ga se ne shvati ozbiljno, vec im se desava. A krug se sve vise steze, i polako zatvara.

Edited by vilhelmina
  • Like 2

4 hours ago, vilhelmina said:

To za one koji bagatelisu sve retrogradne zakone o abortusu, ukljucujuci i poslednji u Alabami, sve s objasnjenjima kako se ionako nece primenjivati, zene ce moci da idu u druge drzave, i nista im se lose nece desiti. Prema ovom tekstu, a nema razloga da ga se ne shvati ozbiljno, vec im se desava. A krug se sve vise steze, i polako zatvara.

Vidim da je sudija presudio da mogu da nastave sa radom, medjutim to je za sada samo privremeno do utorka kad ce se naci na sudu da dokazu da su legalni.

Negde sam i procitala da je jedan od zakona pao na SC, da li je Idiho ili tako nesto.

Ne verujem da ce ovi zakoni proci na SC, medjutim ima par drzava u US koje jesu retrogradne, nazalost imam osecaj da te koje su najgore po tom pitanju, u stvari najvise i trebaju usluge ovakvih klinika.

Planned Parenthood nije samo lanac za abortuse, to su klinike koje pruzaju punu uslugu Ob Gyn, svojevremeno kad mi je trebala poseta lekaru, oni su mi prvi iskocili na googlu, nisam ni znala o kakvom se lancu radi, i otisla sam kod njih. Razmisljala sam da promenim kliniku u jednom trenutku, na nesto zgodnije, medjutim desilo se da naletim na protestantne ispred klinike - pro-life, i odlucila sam da ostanem sa njima, kao neka moja podrska ovoj neprofitnoj organizaciji.

• Like 1

• 3 weeks later...