Šah

Jurgen

10 hours ago, KfJ said:

Vrlo cudno. 

Hteo bi vise da kaze, ali ne moze bez eksplicitne Niemanove dozvole...

Nothing to see here people

Ocigledno je Niman uhvacen jos negde da je varao, ali to nije javno objavljeno, a Magnus ne zeli da on bude taj koji ce to reci verovatno jer je neka rekla - kazala prica, ali vrlo verovatno istinita. 

OK, ovo je već prilično ubedljivo: Niman ima osetno više savršenih partija (koje se 100%, dakle u svim potezima, poklapaju s vrhunskim šahovskim programima) nego najbolji igrači.

Edited by erwin

Futuristicka perverzija?

Zanimljive su i teorije koje su se pojavile na društvenim mrežama. Tako je neko otišao toliko daleko da je tvrdio da je Niman tokom meč sa Karlsenom u rektumu imao vibrirajuće analne kuglice koje je nepoznati pomoćnik stimulirao bežičnim upravljanjem tačno u onim trenucima koji su bili presudni u toku partije. Tako je navodno uspeo i da prekine dvogodišnju dominaciju Norvežanina.

Ma taj mec sa Karlsenom nije preterano interesantan generalno, vise je Magnus odigrao verovatno jedan od svojih najgorih meceva u poslednjih nekoliko godina.

Ali ova statistika je stvarno ultra zanimljiva, ima vise perfect i skoro perfect partija od bilo koga, i to ubedljivo.

On 9/28/2022 at 2:50 PM, deez nuts. said:

Imao partiju od 45 poteza sa 100% acc

GOAT

Ako govoris o toj partiji protiv onog malog prodidzija Misre, vredi reci da je i klinac imao samo jednu grescicu i da je takodje igrao 

vrhunsku partiju. Ono jes malo genijalno da mu zarobljenim konjem zarobis kralja, ali jbg.

Zbog toga sam hteo da nam neko ko zna bolje sah pojasni sve ovo. 

Kakve su to pozicije u kojima je moguce igrati sa visokom preciznoscu,

a kakve su one koje samo masina moze da odigra.

On 9/29/2022 at 9:09 AM, McLeod said:

Ma taj mec sa Karlsenom nije preterano interesantan generalno, vise je Magnus odigrao verovatno jedan od svojih najgorih meceva u poslednjih nekoliko godina.

Ali ova statistika je stvarno ultra zanimljiva, ima vise perfect i skoro perfect partija od bilo koga, i to ubedljivo.

I ovde isto nemamo sve podatke, npr koliko je njegovih partija uzeto u obzir a koliko su igrali drugi igraci.

I ono sto je jos vaznije, da li Nieman konstantno ima uvid u masinu ili nekada igra i bez, with all his IM strength.

Da li danas kaze, ok Magsudlu je gotivan lik, danas mu dajem pobedu wtf. A sutra cu da razbijem Aronijana u 20 poteza,

a onda ide remi protiv Firuzje.

Na osnovu onoga sto je Karlsen rekao, da ga je klinac ladan poput spricera oduvao crnim figurama, on nam saopstava da je 

Nieman varao u toj konkretnoj partiji protiv njega, nema drugog zakljucka. 

Jos dan nakon toga ona ferka protiv Firuzje.

Dakle ili koristi makinu i kad dobija i kad gubi, all day every day, ili je prica o varanju nekako nedorecena, da ne kazem suplja.

Edited by KfJ

@KfJ

Ne umem da ti odgovorim na pitanje ali mogu ovo da kažem - ja sam jednom slušao Magnusa kad je pričao za varanje još davno nešto. Rekao je bio da svi dobri igrači ne moraju da dobiju svaki potez od kompjutera nego da treba da dobiju znak od kompjutera kada postoji šansa za pobedničku taktiku koja nije očigledna a da čak ni ne mora da zna koja je. Tako da ja mislim da kod velemajstora to varanje uopšte nije lako prepoznati i da zato ima milijardu istraživanja gde jedni kažu jedno a drugi kažu drugo

Edited by Nicklord

FIDE’s Fair Play Commission (FPL) has launched a three-member investigatory panel to examine Carlsen’s allegations and Niemann’s statement about cheating online.

“In the best interest of the chess community, we would kindly ask the public to refrain from speculations on the outcomes and potential sanctions until all available facts are well considered, and a proper investigation is finalized,” said Salomeja Zaksaite, chairperson of the FPL.

According to FIDE, the panel has the possibility to call for consultations with external experts if required.

“The FPL is ready to examine the circumstances, compile and analyze all the data and evidence available, and ascertain the facts and allegations that have been made public,” said a statement from the federation.

“The panel will ensure a fair ruling, protecting the rights of both parties during the investigation.”

https://edition.cnn.com/2022/09/30/sport/fide-chess-cheating-investigation-spt-intl/

Edited by erwin

TnXFVvF.jpeg

The report, reviewed by The Wall Street Journal, alleges that Niemann likely received illegal assistance in more th,an 100 online games, as recently as 2020. Those matches included contests in which prize money was on the line. (...)
Chess.com noted that it hasn’t historically been involved with cheat detection for classical over-the-board chess, and it stopped short of any conclusive statements about whether he has cheated in person. Still, it pointed to several of Niemann’s strongest events, which it believes “merit further investigation based on the data.”  (...)
Niemann in 2020 confessed to the allegations in a phone call with the platform’s chief chess officer, Danny Rensch, the report says. (...)
“We are prepared to present strong statistical evidence that confirm each of those cases above, as well as clear ‘toggling’ vs ‘non-toggling’ evidence, where you perform much better while toggling to a different screen during your moves,” [Chess.com chief chess officer, Danny] Rensch wrote. (...)
The report says dozens of grandmasters have been caught cheating on the website, including four of the top-100 players in the world who confessed. (...)
“Our view of the data is that Hans, however, has had an uncharacteristically erratic growth period mired by consistent plateaus,” the report says. (...)
In a private conversation after the game, the report says, Carlsen said it was unlike any game he’s ever played. Carlsen said that when he played prodigies in the past, they exerted themselves with great effort. Niemann, on the other hand, appeared to play effortlessly.

https://www.wsj.com/articles/chess-cheating-hans-niemann-report-magnus-carlsen-11664911524

Danas sam naleteo na sahovski problem koji me je ostavio u totalnom neznanju i blagoj depresiji nakon sto sam video resenje. Ja inace potrosim vreme na 20tak problema dnevno, malo tezih sa rejtingom cak do 2800. 

Nemam pojma kako se postavljaju slike i jbg, smor je to, ali pozicija je: 

Beli: Kf1, Lb8, Lc8, b2, h4 i h6

Crni: Kg8, Tf3, b5, f2, g3

Ako neko zna da postavi sliku ove pozicije, bilo bi kul. 

Beli na potezu, resenje u spojleru: 

Spoiler

1. Le6+ Kh8 2. Le5+ Kh7 3. Lxg3 Txg3 4. Kxf2 (I top je spektakularno zarobljen iako ima preko 10 legalnih poteza….)

Ja ne znam ko ovo moze da resi i kako se ovo resava, mozda Nieman uz pomoc Dlugy-ja, neam pojma. 

Kad smo kod Niemana, sutra pocinje prvenstvo USA i gledace se kroz Stokfishove durbine duboko u njegov svaki potez. 
Varao ili ne, pritisak je ogroman. 

Edited by KfJ

Nisam presao preko ovh apendiksa, ali pri kraju dokumenta koji je pravljen kao sudski slucaj, 

Deni kaze:

Has Hans played an unusually high number of “near perfect” games?

There has been some analysis posted online suggesting Hans has played an abnormally high number of
perfect games. We have carefully analyzed many other presentations found online that claim to have
found potential evidence of cheating, including asserting that Hans has played more “100%” games, etc.
We have concluded that the methodology and the underlying tools used in those analyses do not meet our
standard.
Therefore, Chess.com gathered all of Hans’ and other related players’ games from 2020 onward played
against 2500+ rated players, and removed any games we determined were lacking sufficient measurable
observations (based on our process of removing known book moves and some simple endgame moves),
and then measured the percentage of those games which were above 100 on our Strength Score. Based
on this analysis, and as shown in Figure I, Hans actually has one of the lower percentages of “near perfect
games” when compared to similar players.

In conclusion, while we cannot definitively prove that Hans’ rise in strength is entirely “natural,” we have

also found no indications in the game data to suggest otherwise. While some have suggested that a move-
by-move analysis by humans may surface some oddities in move choice or analysis, there is nothing in

our statistical investigation to raise any red flags regarding Hans’ OTB play and rise.

Ne znam kako bih prokomentarisao ovo sa Niemann-om. Definitivno nije mali broj meceva gde je ,,verovatno,, varao, ali opet uzimajuci u obzir da momak ima 19 godina i ko mu je mentor, treba po meni tu biti dosta rezervisan. Nisam razumeo sad da li je on trajno banovan na chess.com od nekog perioda ili igra i dalje tamo. I ako igra, poslednji cheat mu je bio pre 2 godine. S obzirom kakav utisak vruce glave ostavlja, nemam sumnju da je stvarno sebi hteo da boostouje rejting kako bi vise igrao protiv ovih top igraca i uzimao vise novca na stream-u. Za online chess definitivno treba da snosi sankcije i verovatno nece prilicno dugo dobiti pozivnicu, osim ako neki sponzori namerno ciljaju njega kako bi podigli popularnost turnira.

Za OTB koliko kontam, nema apsolutno nikakvih dokaza. Ono sto jeste sumnjivo je da je napravio ovoliki napredak kakav je napravio, ali boze moj. Bice pod radarom sve vreme i verovatno ce se dobro videti da li ima nesto od njega ili ne. Sam je kriv za pritisak koji se stvorio, ali to sad mora da iznese. Od veceras na US CC ce stockfish pored njegaovog imena goreti otprilike.

Ono sto mi je mrlja u celoj toj prici je definitivno Carlsen. Prvo povlacenje iz meca za sampiona sveta, a onda i ovo odustajanje sa turnira i te masovne insinuacije bez ikakvih dokaza. Lepo ako si imao problem sa tim sto igras sa covekom za kog si znao da je varao online, odustani i to je to. Da je dobio taj mec, verovatno do svega ovog a ne bi ni doslo, ali bas se videlo lepo da je los gubitnik. Po meni najveci sahista svih vremena, ali nikako mi nije karaktera da ponese takvu titulu.

Anand jednom i za sva vremena!