VN Toskane 2020. (11.-13. septembra)

Alen13ASC

Na kraju je preteklo vozaca za plasman prvih 10. Kako je krenulo, ovo je super, bitno da niko nije povredjen. Steta sto nema vise ovakvih staza, sljunak, staza ima ritam, samo da su bolidi uzi. Sto neko rece, asfalnte zone izletanja su uljuljkale vozace u neku sigurnost, to ih je ovde kostalo.

1 minute ago, momohyoideus said:

Kako ih je to uljuljkalo? Nismo imali nijedno izletanje u sljunak usled greske.

Navikli su da ulecu k'o debili u krivine kao da nema nikoga oko njih jer im se obicno sklone sa staze, ima mesta gde da ih izguravaju. Ovde se niko nije sklanjao jer je tik do staze sljunak pa onda ti kamikaze potezi gde trojica idu u mesto za dvojicu vise ne rade i imamo udese. Moraju da nauce da postuju stazu i da postuju jedni druge na stazi, na tilkedromima moze i bez toga jer je sve izbetonirano pa mogu da divljaju bez posledica.

• Like 2

Prvo da kažem, drago mi je da su vozači i osoblje staze OK, zdravlje P1.

Čestitike Hamiltonu i Albonu.

Abitebul zamalo tetovaža XD

Ovo je možda najhaotičnija trka po suvom koju znam a da niko nije poginuo, čisti haos i havarija. Ne mogu da se setim ovako nabrzinu koju bi ocenio kao najhaotičniju, možda Nemačka 1994, ali to nisam gledao jer sam imao samo dve godine. Rekao bi Evropa 1999, ali Toskana 2020 je u tom nekom vrhu. Šteta što nam dolazi Soči, ali možda se sve poklopi kao u recimo 2015. Teško ali sredina poretka GORI (!!!). Nemoguće je ugasiti vatru u sredini poretka! Kompletna ludnica.

Prvi put još od Brazila 2016 da imamo trku s dve crvene zastave, pre toga nesretni Japan 2014 je bio s tim statusom. Isto tako imamo dve trke zaredom koje su imale crvene zastave, po prvi put još od VN Kanade i Monaka 2011. Gledam malo Vikipediju, pa ovo je ako sam dobro video prva trka po suvom s dve crvene. Isuse. Statistički najluđa suva trka, a da niko izgino nije!

12 vozaca opomenuto zbog haosa na restartu:

The stewards have warned 12 drivers for their approach to the race restart that caused a start line crash in the Tuscan Grand Prix.

A number of drivers near the back of the pack accelerated before race leader Valtteri Bottas had done so on the pit straight when restarting the race at the end of Lap 6 at Mugello, needing to brake again due to slower cars ahead. Kevin Magnussen was hit hard by Antonio Giovinazzi, who in turn had Carlos Sainz then run into the back of him at high speed, while Nicholas Latifi was also taken out in the incident.

In the end, the stewards looked at the driving of all those involved in the restart and highlighted 12 different drivers who warranted a warning. As well as the four to retire, the list includes: Daniil Kvyat, Alex Albon, Lando Norris, Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Esteban Ocon and George Russell.

“The stewards conclude that the root cause of this incident was the inconsistent application of throttle and brake, from the final corner along the pit straight, by the above drivers. The stewards acknowledge the challenges the location of the Control Line presents at this circuit and the desire of drivers to take advantage of the restart.

“However, this incident demonstrates the need for caution to be exercised in the restart situation and note that there was an extreme concertina effect which dramatically increased as it moved down the field.

“We also note that some drivers might have avoided being involved in the incident had they not followed directly behind the car in front. By doing so they effectively blocked off all visibility of what was happening immediately in front of the preceding car.

“A warning has been imposed as it is the view of the stewards that no one driver was wholly or predominantly to blame.

“It was further noted that the driver of Car 77 (Valtteri Bottas) and the other drivers involved in the restart not mentioned above, complied with the regulations. Car 77 had the right under the regulations to dictate the pace.”

Problem je sto ovi iza botasa nisu drzali jednako odstojanje nego su hteli da uhvate zalet pa zaostali i onda u punoj brzini uleteli medju ove ispred koji jos nisu krenuli. Jednostavno hteli su da steknu prednost i preracunali su se. Kako kod da namestis pravila ako se tako budalasto ponasaju rezultat ce uvek biti isti. Nije tesko drzati neko standardno odstojanje iza onog prvog do tebe i ne ubrzavati dok on ne ubrza, a onaj koji je prvi njemu je svakako zabranjeno da ubrzava i koci, on kad nagazi gas onda se ide.

U prvi mah sam pomislo "sta li to Botas radi?!", znao sam da moze biti veoma opasno, ali i pre samog krljanja sam shvatio da covek ne krsi nikakva pravila, da bukvalno ceka poslednji trenutak racunajuci na to da neko zapravo moze da zaskoci Hamiltona a ne Hamilton njega... Hamilton je bio suvise blizu da bi se bavio tim zaletanjem kao druga polovina grida, a da je bio dalje Botas bi pobegao, tako da je normalno odlucio da isprati Botasa. Ali druge polovina grida nije skapirala sta se desava, cudi me da im trkacki inzenjeri nisu skrenuli paznju. Nekako mi je logicno da trkacki inzenjer prica vozacu... 

Jbg shit happens. Indikar ima na desetine ovakvih restarta po sezoni (a slicno i startuju, samo 2 po 2) pa se i kod njih ponekad desi nesporazum. Evo ga Gejtvej pre koju nedelju:

A oni imaju spotere koji im konstantno govore celu trku i opisuju situaciju oko njih. Ovo su rukiji zajebali, suvise su nestrpljivi bili, prvo Palu krenuo i povukao Pazenoa i Askjua za sobom, onda su njih dvojica ukapirali da su se zeznuli i zakocili ali Askju iza njih nije i onda u karambolu iza njih nastradali ni krivi ni duzni pola Andreti tima.

Indikar ima dve linije izmedju kojih lider mora da pocne da ubrzava, ne sme pre njih ne sme posle njih, kad pejskar udje u boks mora do prve linije da vozi konstantnom brzinom (kojom ide i pejskar) a svi ostali moraju da drze konstantno rastojanje iza njega, kad on krene krecu i oni:

Following a yellow- or red-flag condition, the following procedures will be used to resume racing under green-flag conditions:

• After the starter gives the “one lap to go” before return to green-flag conditions signal, cars must line up in single-file formation with no gaps or lagging between cars. For restarts with 15 laps or less remaining, cars not on the lead lap will be moved to the rear of the field.
  • The leader of the field under the yellow condition is required to maintain pace lap speed until reaching a designated point (restart cone) where the leader is required to accelerate smoothly back to racing speed and the green condition will be declared.
  • The restart cone is usually located between the final turn and the start-finish line on an oval or the final two turns of a road or street course and is marked with a bright orange cone (usually on the top of the outside wall of the track).
  • If the leader or any other car accelerates before the restart cone, the restart may be waved off and/or cars may be penalized.
  • All cars must maintain their respective track positions until the green condition is declared.
  • If the leader does not accelerate at the restart cone, the starter will show the green flag to the field to accelerate.
  • The race director shall determine the type and timing of any penalty as deemed appropriate to the orderly conduct of the race.

Ovo boldovano fali u F1, tu bi se izbegle gluposti sa usporavanjem lidera i pustanja da SC odmakne i onda iznenadnog gazenja gasa. Ovako bi svi znali kojom se brzinom vozi, koliko odstojanje da drze i kad se krece, izbegavale bi se situacije da neko bude uhvacen na spavanju ili jos gore da pozadina krene pre cela kolone (kao u nedelju).