Ferrari SF1000

alberto.ascari

Ma sve je to jasno. Problem je sto ce sada dve sezone da cesu j*****, pa od 2022 opet ista ploca - losa koncepcija, nedostatak korelacije, fundamentalni promasaji, manjak konja... 

Muve bez glave. Zali boze para koje stuku godisnje, plus one koje dobijaju samo na osnovu imena. 

• 2 weeks later...

Ferrari and Sebastian Vettel should split immediately.

That is the view of former Ferrari driver and F1 legend Gerhard Berger, after tensions between Vettel and the Maranello team continued to flare on Sunday.

"You know that you've messed up," the quadruple world champion said on the radio during the Silverstone race.

He was referring to Ferrari's decision to pit Vettel so that the German didn't hold up Charles Leclerc.

"We didn't have the courage to let Charles overtake me, even though he was on a different strategy," Vettel told reporters afterwards.

"They preferred to call me into the pits to get around the whole thing but I could have done a good ten or more laps. The strategy was ruined.

"Before the race we talked about that exact situation - to not do that - and then we did it. There was simply no reason for the pitstop," he added.

Ferrari team boss Mattia Binotto, however, said Vettel has been struggling with his car for the past two weekends at Silverstone, and on Sunday "his spin didn't help him".

"I don't believe Sebastian's faith has gone," he told Sky Italia.

However, he rejected Vettel's criticism of the strategy: "I don't think there is much to say about that.

"Maybe had had to box earlier than expected, but we knew he would take that time back.

"It allowed Charles to complete his comeback in the race," Binotto added. "Overall it was the right choice for the team and we feel that we did not punish Sebastian by doing so.

"His race was disturbed by his spin - that was the key. Not our strategy.

"Sebastian has had a hard time, but Charles' performance was commendable. This is a young guy in whom Ferrari has invested and with him we have a further agreement," the Italian continued.

"I think he (Leclerc) is driving really, really well, and that's worth underlining," said Binotto.

No matter what, the situation proves that all is not well in the relationship between Ferrari and Vettel, who are set to part at the end of the season.

"Seb's radio message shows how tense the situation is," said 2016 world champion Nico Rosberg.

"But he needs to keep fighting, also as a signal to his possible future team. He has to hit his fist on the table at Ferrari and ask for a new car."

Berger, though, has a different solution.

"For the mood in the respective teams, it would be best to switch to the 2021 lineups now," the Austrian told Sport1.

Nisam ispratio kad su tacno pozvali Seba u boks, ali cinjenica je da je on prvi zajebao stvar sa onim spinom... pitam se da li postoji radio poruka gde on kaze "Sorry guys, I spun, I'll try to get back"... ili slicno. Ako ima nesto tako, onda ima nekog smisla i reci timu da su i oni sjebali svoj deo. Ovako, ako blatis javno tim, a ne prihvatas svoje greske koje su nastale pre timske greske, e jbg bato... niste jedno za drugo onda. I tu onda razmisljam kao Berger - mozes da budes sampion i po 100 puta, ako se tako ponasas a jos ti istice ugovor i sigurno odlazis, ajde onda ti pauziraj malo. Ima mladih vozaca u Ferrari akademiji kojima se mozda moze pruziti sansa, tu je i Hulk kao hot-swap, a nije kao da se Ferrari bori za titulu pa im treba bas svaki poen. 

• 2 weeks later...

Izgleda da se sklapaju kockice, navodno je Toto znao za Ferarijeve trikove s PJ još od 2018 ali ga je bolelo uvo za to pa je svejedno razvijao bolid Mercedesa tako da nadjača "ilegalni" Ferari pa je onda masno platio ljude u Ferariju da odaju informaciju Red Bulu. Cela situacija je implodirala pa sag ledamo Mečke bez protivnika....

fm01.png

fm02.png

fm03.png

fm04.png

fm05.png

fm06.png

• Thanks 2

Jbt, ko špijunski roman! Svega ovog ne bi bilo, da su pravila manje restriktivna. Imaš 100kg goriva za trku, šta te briga kako će ko da ih koristi? Isto važi i za baterije. Imaju fiksni kapacitet, pa neka ih troši kao ko hoće. Pravac u kome se kreće F1 mi se ni malo ne sviđa. Toliko je sve komlikovano, da manji mroizvođači nemaju nikakve šanse da uđu u F1. 

• Like 2

I da, to je odmah momentalno dalo rezultata u Spa. How yes no.

Bilo kakav transfer tehnologije bi zahtevao poprilicno opsezan redizajn motora uz pratece testiranje i sve sto ide uz to (pretpostavljam da bi optimizacija isla u pravcu kontrole sagorevanja u cilindruzbog postizanja sto boljeg i efikasnijeg sagorevanja goriva; stednja + snaga o istom trosku, ono u cemu je Mercedes neprikosnoven) i verovatno ne bi bilo spremno ni za sledecu sezonu a mozda ni za 2022.

Jedino sto bi moglo trenutno da napravi razliku bi bio softver - a tu opet Mercedesov softver sam po sebi ne znaci Renou nista bez opseznog prilagodjavanja.

Tako da Italijani lupetaju.

Rezultat iz Belgije nije nikakvo iznenadjenje, Renoov motor naprosto ne zaostaje vise toliko puno za Mercedesom kao ranijih sezona a i Honda je sad skoro egal s Renoom, nego je Ferari bez trika sa protokom goriva pao daleko iza njih. Reno je izgleda skockao bolid za staze sa malo prianjanja (ako se secas, ranijih godina je to bila specijalnost Fors Indije, uvek su na Spa i Monci isli jako dobro a drugde ih nema) i eto rezultata. Nista se tu neobicno nije dogodilo ali jbg Italijanima uvek neka zavera mora da bude kriva za sopstvene neuspehe.

Ocigledno je da Ferarijevom motoru nedostaje poprilicno konja u poredjenju sa ostalima (pogledaj vremena po sektorima, koliko su gubili na pravcima i kakvu su redaljku pravili na Lekleru na Kemel pravcu kad je izbio napred nakon starta), ali ono sto bi navijace Crvenih u italijanskoj stampi trebalo posebno da brine je to da su fabricki Ferariji u trci zavrsili iza cak i svojih musterija (Kime u Alfi), a tu nikakve zavere izmedju Mercedesa i Renoa ne mogu biti krive.

• Like 1